Mumsig kaka

Helgen ägnades till städning och umgås med kompisar.På söndag var det hockey-match mot Övertorneå.Första perioden blev det 1-1 men sen blev det rena målkalaset för våra grabbar och matchen slutade med seger: 7-1   

Snön har bara vräkt ned men nu har det ÄNTLIGEN slutat snöa och blivit varmare ute      Ikväll körde jag lite lydnadsträning med Puma på en parkering i närheten.Tordes inte ha henne lös eftersom det är både trafik och andra hundar i närheten så det blev mest att träna linförighet och att lära sig att sätta sig rakt.Vid två tillfällen passerade det förbi andra hundar men Puma skötte sig utmärkt,inget skällande eller slitande i kopplet.Matte var roligare   

Evelina har äntligen börjat krya på sig   .Hon har både körtelfeber och halsfluss och har spytt upp allt hon lyckats äta 
Detta har pågått i snart tre veckor    Nu är hon inne på sin andra penicillin-kur.Lillebror sa nyss att hon luktar "sjuk" och om hon glömt bort hur det känns att vara frisk...Men idag har hon ätit lite och är pigg,skönt att det börjar ge med sig    


Kramas med lill-matte 


Puma är inte snål med pussar  

                   

Ikväll bakade jag en jättegod kaka,här är receptet:
                                       



 
 FALSK TOSCAKAKA

4 ST ÄGG
5 DL STRÖSOCKER
3 DL VETEMJÖL
2 TSK BAKPULVER
8 MSK KAKAO
2 TSK VANILJSOCKER
2 KRM SALT
175 G MARGARIN

TOSCASMET

75 G SMÖR
2 DL STRÖSOCKER
1 1/2 DL GRÄDDE
1 DL SIRAP
1 PÅSE KOKOS (200 g)

Vispa ägg och socker poröst,blanda ihop övriga ingredienser och häll det i smeten.Grädda i en liten långpanna(min långpanna är c:a 34x24) i 200 grader. Enligt receptet ska man grädda c:a 12-15 min men jag gräddar i c:a 25 min annars blir kakan så kladdig och är svår att få ur formen.
Blanda samman alla ingredienser till tosca-smeten i en kastrull och koka upp under omrörning.Tag ut kakan och låt den svalna något innan du breder ut toscasmeten över kakan och gräddar ytterligare 10min.Låt kakan kallna och skär i rutor.
Lycka till!

Nej nu är det dags att krama kudden,klockan är efter tolv på natten och jag ska upp vid halv fem snåret 
Och inget snoozande imorgon,jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åååååh... MUMS!! =)

2008-12-16 @ 21:25:28
URL: http://www.arcticpaws.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0