Nellys heliga myshörna



Nelly har sin egen lilla myshörna i våran tv-soffa.Dit hoppar hon upp när hon vill ha lugn och ro eller vill bli klappad av övriga familjemedlemmar    Denna myshörna är helig! Eftersom jag tycker det finns roligare saker att göra än att dammsuga och städa vill jag inte ha mina hundar i möbler eller sängar.Anledningen till Nellys myshörna i soffan är ett akut besök till Gammelstads djursjukhus för c:a 2 år sedan.En eftermiddag fick Nelly akuta magsmärtor och ramlade ihop på golvet och skakade.Efter några minuter släppte kramperna men hon var matt och trött hela kvällen och orkade knappt gå.Magen var uppsvälld och ömmade.Efter tfn samtal med Gammelstads djursjukhus bokades en tid till oss nästa dag.Men vi skulle ha noga uppsikt över henne ifall hon skulle bli sämre.Sagt och gjort,vi placerade henne i soffan och jag sov nästan ingenting den natten.
Dagen efter åkte jag och barnen iväg med Nelly till Gammelstad.En resa med blandade känslor   och en massa tankar...epilepsi? njurarna? tarmvridning? diabetes eller cancer igen?    Min fina kompis och älskade hund som funnits vid min och barnens sida i alla dessa år...Är det här sista resan vi gör tillsammans?
Väl framme i Gammelstad hade Nelly piggnat till och kunde på egna tassar lunka in i undersökningsrummet.Där gjordes en ordentlig hälsoundersökning med blodprov och röntgen.Det klämdes o kändes men inget ovanligt upptäcktes förutom att hon var öm i buken.Bilderna från röntgen såg fina ut och alla prover var bra   Lite pålagringar i ryggslutet men inget ovanligt för en 12-årig hund.
Det var med en oerhörd lättnad och glädje jag och barnen åkte hemåt    När vi kom hem gick Nelly raka spåret till soffan,hoppade upp och lade sig till rätta    Tror ni jag hade hjärta att  köra bort henne därifrån? Nix....från den dagen fick hon en egen helig plats i soffan och hon blir bara mer och mer bortskämd men det är hon värd,våran älskade hund  


Nelly  14 år

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad fin hon är!=)

2008-12-21 @ 16:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0