Morgontrött...

I torsdags när jag var hos sjukgymnasten läste jag i en tidning olika tips för den som är morgontrött hur man kommer upp från sängen på morgonen  Man skulle tända lampan,sträcka på armar o ben,göra solfjädrar i luften osv.Jag funderar på hur det ska fungera i praktiken hemma hos oss....Så fort man rör ett finger på morgonen har man en schäfer hoppande i sängen,en BC slickande i ansiktet och en tredje hund missnöjt brölande på golvet när hon inte når fram till sängen för att dom andra hundarna trängs Nej någon mini-gymnastik blir det nog inte,bara dra sig upp från sängen på en gång,på med kläderna och bege sig på en morgonprommis med glada,kissnödiga hundar.I morse sov jag dock lite för länge,vaknade halv elva med dundrande huvudvärk som sedan gjort sig påmind hela dagen.Jag och Evelina åkte ut en sväng i skogen med Puma och Nova.Dom rejsade som galningar bland lingonris och stubbar,ingen huvudvärk där inte!  Har provat att spåra med Puma hela sommaren och hösten,hon är så himla duktig min schäfertös  Nu när vintern är här ska vi lägga ned lite mer tid på att träna lydnad.Hon är duktig att lära sig och en arbetsglad och pigg tjej men ibland tappar hon koncentrationen och vill hellre rejsa iväg till andra hundar...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad roligt att du skaffat en blogg! Ska bli så spännande att följa eran träning och sen även era framgångar på tävlingsplanen :D Ha det gott!

2008-11-16 @ 14:29:34
URL: http://www.prilin.se
Postat av: Rune

Kul att du skaffat blogg!

Skall kolla här, så jag kan följa Pumas utveckling.

"Brorsan"

2008-11-18 @ 19:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0