Snö och julpynt

Idag har jag julpyntat    Hängt upp julgardiner,ljusslingor och tagit fram tomtenissar.Puma följde mig som en skugga  Hon tyckte ALLT var väldigt spännande.Ibland blev hon lite väl påträngande så jag var tvungen att vänligt men bestämt hålla bort henne    När jag hängde upp julgardinerna i köket blev det helt plötsligt tyst....hittade bus-Puma i hallen,glatt slängande med en garn-tomte i luften.Det där skägget tomten hade blir nog aldrig sig likt igen  Valpar och småbarn är ganska lika varandra,så fort det blir tyst är det något jäkelskap på gång  Kommer ihåg en gång när Evelina var kring 3 år och jag stod och putsade fönstret i sovrummet.Hon ville inte vara med och hjälpa till utan tyckte att vi skulle leka istället.
-Nej nu måste mamma putsa fönstret,vi kan leka sen när jag är färdig sa jag.Evelina suckade och knatade ut ur rummet.Efter ett tag tyckte jag att det blev så tyst....gick runt i huset och kollade vars hon var.Hon satt i sitt rum och lekte men när jag passerade köket fick jag en chock    Alla spisplattorna var påslagna!! Tur att vi hade spis-skydd så hon inte bränt sig.



Vem är du??

Efter julpyntandet åkte jag ut med hundarna så dom fick busa av sig lite.Snön vräkte ned men lyckligare hundar har jag aldrig sett   Det var inte så enkelt att hänga med i svängarna med kameran men här är några bilder:




Var det där du var??


Nova och Puma fixar en julgran hem!


Det var något spännande här!


Nova   

 
Puma

Kommentarer
Postat av: Ullis

Underbara bilder:), här har oxå snön vräkt ner, härligt!

Må bäst/kram/ullis

2008-11-26 @ 22:55:09
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Evelina

Jag har minsann aldrig slagit på några spisplattor när jag har haft tråkigt.....

2008-11-27 @ 21:40:17
URL: http://www.nellan.se
Postat av: Mami

Hi,hi låtsas inte vara så oskyldig ;-)Men du brukade också gå och hälla ut Frasses vattenskål när du tjurade...Men som oftast var du en glad och sprallig tjej :-)

2008-11-27 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0