Hundträning

Puma ligger nu och sover som en klubbad säl  på golvet.
 I lördags började vi bev-träningen och som instruktör har vi Tom Boman. Eftersom vi bara var tre stycken med hundar som kunde komma fick varje hund gott om tid att träna 
Vi turades om att vara ljud-figge i skogen och det var riktigt kul även om kondisen inte är den bästa och det var så himla varmt och kvavt i luften    att man svettades som en .....  men roligt var det!!
Efter bev-träningen åkte vi och lade spår till hundarna. Adde lade spår till Puma och jag till Triton och Tom gick själv sitt spår till Mumin.
Puma snurrade runt ett bra tag vid påsläppet och verkade lite frånvarande först, missade första pinnen men sen skärpte hon till sig och plockade resten av pinnarna+slutpinnen, duktiga Puman!

Trodde att Puma skulle vara trött på kvällen (det var då jag) men hon härjade runt ett bra tag med sin kamptrasa innan hon slutligen dråsade i golvet och somnade som en stock 

Idag var det bev-träning igen, Puma var lite mer med på vad det hela handlade om och sprang ikapp ljud-figgen (Adde) och kampade med bitstocken 

Efter bev-träningen stannade jag kvar en stund och körde lite lydnad med Puma. Jag körde även budföring med Monika O och Puma stack iväg direkt till Monika när jag sa "marsch"    Härligt!!

Eftersom jag har jouren på hund-dagiset i helgen åkte jag och Evelina ut en sväng igen till hundklubben på em och gav mat till hundarna och rensade i rastgårdarna. Därefter tränade Evve lite agility med Puma så ikväll har vi en trött Puma här hemma och en lika trött matte




Kommentarer
Postat av: Nina

Kul med något nytt i hundträningen! Bevakning är säkert spännande!

2009-08-03 @ 12:46:48
Postat av: Anna-Karin och Dante

Härligt att hon fixade "marsch"..då har ni budföringen som i en ask snart.

2009-08-03 @ 13:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0