Veterinärbesök och träning

Idag var jag först ut en sväng på klubben och tränade lydnad med Siv och Pärra. Bra som alltid och träna med Siv som delar med sig av tips och ideér hur jag och Puma ska komma framåt i träningen

Jag och Puma ska nu börja nöta på framförgåendet, ett moment som jag haft svårt att veta hur jag ska gå vidare med eftersom Puma inte förstått vad jag vill och jag själv inte har vetat  hur jag ska få henne att förstå 

Platsliggningen med Pärra gick kanonbra och även budföringen med Siv, duktiga Puman   det går framåt....

Sedan var det dags för veterinärbesöket, hade redan huvudvärk när vi åkte dit...........orolig som man är.....
Allt såg iallafall bra ut, inga bakterier i urinen och veterinären tog en bakterieodling (vilket inte uppskattades av Puma   , tur att hon är så snäll) och även tempen samt kände och klämde på buken. Allt var ok, hon ömmar inte någonstans och inga negativa bakterier fanns så troligtvis hade hon haft en infektion/svamp som läkt ut av sig själv.
 Skönt att allt såg bra ut   men naturligtvis måste jag hålla noga koll på henne ett tag framöver så att det inte kommer tillbaka. Eftersom hon inte har någon infektion eller feber kan jag köra på som vanligt med träningen.

Ikväll var jag och tränade för första gången sök med Puma. Vi var 6 st på träningen och det var superkul. Puma var jätteduktig, blev något osäker på första figgen (Adde) så han fick en liten utskällning innan hon upptäckte att det var han  men sen skötte hon sig jättefint och vågade själv sticka iväg   och leta fram figuranterna och leka.
 Det här är en bra och nyttig träning för Puma, perfekt att komplettera bev-träningen med...

Efter lydnadsträning på dagen, veterinärbesök på eftermiddagen och sök-träning på kvällen har jag en mycket trött Puma här hemma som just nu intagit sin speciella sov-stil på köksgolvet......


 ...zzzzz...

 
                                                                                                    
   ....zzzzz....

Nu ska jag själv försöka sova, har varit optimist och bokat tvättstuga imorgon kl 07.00.....man kan ju göra ett försök iallafall.....natti natti 

 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin och Dante

Vad skönt att det gick bra hos veterinären.

2009-08-19 @ 14:27:58
Postat av: Monica, Micke och Sara

Ja, det var skönt att det gick bra hos veterinären.

Och det låter som om det går bra för er med träningen..........ska bli kul att höra hur det går i jokkmokk....:) Håller tummarna



Monica,Micke och Sara

2009-08-20 @ 08:06:19
Postat av: Anonym

Fick PM:et från Jokkmokk och såg att ni är med....KUL!! vi ses där om inte före

2009-08-21 @ 19:40:37
Postat av: Anna-Karin och Dante

Glömde att det var från oss.

2009-08-21 @ 19:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0