Äntligen sol

Äntligen två dagar med sol   Har varit på långpromenad med Nova och Puma båda dagarna. Puma verkar nu vara i slutet av sitt löp, ska bli så skönt att kunna träna henne på klubben igen med dom andra hundarna,hon behöver verkligen det.
 Idag har jag tränat två kortare lydnadspass med henne och äntligen gick hon kanonfint fot utan koppel   Provade även en platsliggning på c:a en minut men Puma reste sig och kom lunkande till mig,hon undrade säkert varför jag stod där som ett fån   När jag sedan provade att låta henne ligga en halv minut istället funkade det bättre. Bäst att skynda långsamt i det här momentet så fixar hon nog det så småningom.

Nu ligger alla hundarna och sover och själv är man pigg som vanligt så här på kvällskvisten. Ska kika lite tv så kanske den där John Blund förhoppningsvis kommer förbi och slår något i huvudet på mig   innan klockan är "mitt i natten"


                                                                                       
En trött Puma


Nova myser i korgen 


Nelly snarkar 

 

Kommentarer
Postat av: Maria den trötta

Men ååååå, var du också framme med kameran när jag tog min lilla fem minutare.

Hade behövt en varje dag på jobbet denna vecka. Usch då det tog på krafterna, men nu är det ju äntligen helg, så ska här sovas :)

Kul att träningen går bra. Vi MÅSTE få lite motivation till lydnaden. Kanske kommer den när solen börja kika fram

2009-02-27 @ 08:15:02
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Ullis

Halloj!

Ja visst är det underbart när solen börjar titta fram och värma våra frusna själar:). Vilka härliga tröttisbilder:).

Må bäst!

Kram/Ullis

2009-02-28 @ 07:54:05
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0