Lördagsjobb

Idag klev jag upp med tuppen för att åka iväg och jobba några timmar. På morgonrasten ville alla att jag skulle hämta in Puma så hon fick fika med oss. Hårdbrödmackan ratade hon men kakorna glufsade hon i sig med god aptit och dessutom när man kan sitta och se söt ut   med sina parabol-öron fick hon någon extra kaka av Gun att mumsa på....

Har dessutom hundgårds-jouren så på lunchrasten åkte jag iväg för att ge mat och vatten till hundarna som är inackorderade på hunddagiset. En av hundarna är ganska skygg och visar tänderna när man närmar sig buren så jag småpratade lite med den och slängde in lite frolic åt den innan jag fyllde på matskålen.
På eftermiddagen när jag kom tillbaka började hunden söka kontakt med mig och "småpratade", den förstod nog snabbt att man inte ska visa hela tand-garnityret till självaste mat-tanten...

Min brorsa har kommit upp från Vallentuna så imorgon bär det av på en fisketur   i någon sjö här i närheten. Ska bli jättekul! Nu är det bäst att jag hoppar i lopplådan och laddar upp för morgondagen!


 Vi håller tummarna för lill-matte och Nova som
 är i Piteå i helgen och tävlar i agility


 Under tiden håller vi ställningarna här hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0