Godkänd

För en vecka sedan var jag på ett informationsmöte på hundklubben som Tom höll i och det handlade om Försvarsmaktshunden. Eftersom jag tyckte det hela lät intressant och roligt och dessutom hört av andra att utbildningen är superkul att gå så bestämde jag mig ganska snabbt för att jag och Puma gör testet som skulle vara om en vecka.

Igår kväll var då provet och Puma var supertaggad    och tyckte det var helkul. Hon fick mycket goda vitsord efteråt av instruktören som även tyckte att Puma hade ett passande namn 

Så nu har Puma ett godkänt inträdesprov  så det ska bli roligt att se hur långt vi kan utvecklas tillsammans inom det här området. DUKTIG TJEJ 

Något annat som min duktiga tjej också lyckas göra förra veckan är att slå ut en framtand i nedre käken så imorgon bär det av för undersökning hos vetrinären. Med dessa ord i dagens blogg kan jag beskriva min hund med ett enda ord;

 

 LIVSGLÄDJE 

  

Kommentarer
Postat av: Siv å Pärra

Härligt med godkänt prov! Grattis!

2009-06-23 @ 20:40:57
Postat av: Marie Louise

Rosa masserar ibland, lite grann efter hur hon har tid. Det är mest vänner och bekantas hundar hon hjälper om man har problem av något slag. Iza är lite spänd i överlinjen vid korset, så jag tänkte att få till henne till utställningen på lördag. Om det lyckas återstår att se...



GRATTIS TILL DET GODKÄNDA ANLAGSPROVET!

2009-06-24 @ 06:44:48
Postat av: Ida och Nemo

2009-06-24 @ 07:30:48
URL: http://idanilden.blöogg.sd
Postat av: Ida & Nemo

Hej å grattis! Det ÄR en super kul utbildning!! Min förra schäfer Buck var tjänstehund åt flygvapnet å de är det roligaste jag gjort med hund måste jag säga, ser såå fram emot att få börja med Nemo. Det ser säkert lite annorlunda ut nu (är ju jätte många år sedan jag gjorde certprovet med han), men denna gång skulle jag vilja bli krigsplacerad tillsammans med hunden (hemvärnet), förra gången var jag för ung och fick ej det =( jag vill ju inte att nån annan ska få göra allt roligt med min vovve, ego som man är ;)

ha de bra, kram



2009-06-24 @ 09:26:59
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin och Dante

Grattis till godkänt prov. Lycka till med fortsättningen,ska bli spännande att följa er..det kommer att gå galant.

2009-06-24 @ 20:35:17
Postat av: Anci & Triton

Grattis till godkänt prov. Ikväll kl 18 så är vi några som ska träna på Torpet, kom ni också!!

2009-06-25 @ 15:23:58
Postat av: Nina

Grattis! Puma är en duktig tjej! Ja, du med förstås!

2009-06-25 @ 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0