En dag i taget

Igår var jag och Puma på lydnadskurs igen. Vi tränade kontakt, linförighet och inkallning. Det var första gången jag hade lös Puma med "främmande" hundar i närheten men hon skötte sig kanon. Kanske dags att jag börjar lita lite mer på henne?? Vi har nu fått delas in i tre grupper och Anna-Karin blev min instruktör. Jag och A-K har för länge sedan gått samma valpkurs när hennes Dante var liten valpis  och våran Nova var halvstor valpis   
Jag fick lite råd och tips av Anna-Karin när jag skulle belöna Puma under linförigheten. Jag har nu som mål denna vecka att lägga ner lite extra tid till att träna kontakt och ingångar med Puma så hon sätter sig rakt och i rätt position. 

Jag har dock idag tappat all träningsug eftersom en nära anhörig har blivit allvarligt sjuk   det kom som en chock  för oss allihopa och jag känner mig alldeles tom. Just nu känns det väldigt tungt men man måste försöka se positivt på det hela och hoppas på det bästa.
Jag och Evelina tog en solig promenad idag med Nova och Puma så man fick skingra tankarna lite. Evelina tog några superfina kort på hundarna som stormtrivdes i det härliga vädret.


 Först till matte är bäst!!!


 Jag hinner före...


 Pyttsan heller...


 STOPP....kolla vad jag hittade!!!


 En pinne.....MIN pinne 


Nej miiin pinne (kolla Pumas öron  )

Jag tar nu en dag i taget och hoppas på det bästa. Sköt om er alla mina bloggläsare 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det var skönt att det äntligen börjar läka. Kommer ta lite tid men det verkar bli bra iallafall. Ska komma ihåg apporten. Få se hur det ska gå. Lava tar den inte, eller så tar hon den kutar iväg och lägger sig och gnager sönder den... Har fått inhandla en ny men nu är den också lite tuggad. Hoppas dom har någon mirakel metod :D

Vi syns på måndag, nu åker vi till sjöfallet!

2009-03-27 @ 18:10:55
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0