Isladan

Idag har jag och Evelina sålt fika i Isborgen,vårat fik på isladan   
Malmbergets islada är nog klart den kallaste isladan i hela Sverige    tur att det är varmt och skönt inne i fiket!!
Varje år är det resonemang    om denna skruttiga islada...bygga en ny islada? var ska den ligga i kommunen? hur mycket kommer det att kosta? Och varje år slutar det med kostsamma reparationer av den gamla isladan så den inte rasar ihop till nästa säsong. Jag har slutat lyssna,stängt öronen för länge sedan. Så länge Jonte spelar hockey här i kommunen kommer vi nog inte uppleva en ny fräsch islada.
Men förhoppningsvis kan kommande generationer av hockey och konståknings ungdomar ta del av en ny islada, det är många duktiga ungdomar som vistas här på sin fritid,alla med sina egna drömmar 

Isladan i sig är för mig nostalgi. Det var där som jag tog mina första stapplande steg ut på isen när jag var 4-5 år gammal. Jag kommer ihåg att vi tränade till en is-show med lucior och tomtar, måste ha varit någongång kring lucia. Jag var yngst av alla och isen var oändligt stor....
Den dagen vi uppträdde med våran is-show var jag utklädd till tomte och naturligtvis skulle min nalle också vara med på ett hörn 





Till veckan har barnen sitt efterlängtade sportlov    Vi ska väl försöka komma ut en sväng och grilla korv   bara vädret tillåter. Jonte kommer att ha fullt upp med träning i veckan eftersom hans lag kom med i Lilla VM som ska vara nu till helgen här i Malmberget och jag och Evelina ska  träna lydnad med hundarna    Och någonting som vi absolut kommer att göra är att ta sovmorgon varenda dag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0