På kurs me´ Puma

Igår och i söndags tränade Evelina agility med Puma och Nova. Träningen med Puma går verkligen framåt, hon är jätteduktig och tycker det är superkul  Nina och Mikaela var också där så när dom tränade med sina hundar tog jag ut Puma och körde lite lydnad på en parkering i närheten. Vi körde mest fritt följ och inkallning och det gick fin fint. Puma var verkligen fokuserad, jag varvade mellan godis och kamptrasa som belöning.

Idag blev det en långpromenad i det fina vädret. Det känns som om det är vår ute    Tyvärr så märks det ju också här hemma när den här ljusare tiden har börjat komma, man behöver ju bara titta ut genom ett fönster så får man sig en tankeställare om man överhuvudtaget har putsat dom någon gång alls??  Och hos oss har vi tre hundar som fäller just nu så dammsugaren går på högvarv varje dag    (ibland mer än en gång/dag)

Ikväll var jag och Puma på tävlingsförarkurs ute på klubben. Eftersom vi är så många som velat gå den här kursen (tror vi var 18 st som kom med) kommer vi att bli indelad i tre grupper med varsin instruktör. Den här kursen kommer nog att bli väldigt lärorik för mig eftersom jag aldrig har tävlat med hund förut så det känns jättekul 
Ikväll hade vi först lite teori och sedan samlades vi allihopa ute med hundarna på lydnadsplan. Jag har aldrig sett så mycket hundar och förare på plan samtidigt och Puma hade klotrunda ögon    men hon skötte sig bra. Lite osäker i början, ville gärna hålla koll på dom andra hundarna men efter ett tag gick det bättre och hon kunde koncentrera sig på sin matte istället. Det var en mycket trött Puma som kom hem och nu ligger hon med alla tassarna i vädret och sover.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Wow, vad kul, en sån kurs vill jag också gå!! Mmm visst är det underbart med solen om man bara slapp se allt dam som verkar komma från ingenstans!!

Må bäst och kämpa på m träningen det gör vi med :)!

Kram

2009-03-19 @ 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0