Sommarjobb

Idag började jag dagen med hundrastning   
Sedan begav jag mig till café Nyfiket och tog en fika med Gun   och det var riktigt trevligt att träffas, vi har jobbat på samma jobb vid två tillfällen här i livet. Det första var på ett ålderdomshem i Malmberget som heter Lövberga.
Jag jobbade i köket och lagade mat     och Gun skötte om gamlingarna  i husen    Vi har många roliga minnen från den tiden. Sedan efter många år blev vi åter arbetskompisar igen på Aimpoint och hamnade så småningom på samma skiftlag.

Jag har ju sökt sommarjobb som truckförare    i Aitik och idag ringde dom och frågade om jag ville komma och jobba där under sommaren    Oj vad skönt det känns, nu är sommarjobbet fixat 

Jag har tidigare jobbat som truckförare i Aitik (för nästan 3 år sedan) så jag kan tänka mig att mycket ändrats där borta i gruvan men det ska bli kul att träffa gamla bekanta igen 

Jag och Puma har varit flitiga och tränat lydnad både igår och idag. Korta pass men intensiva. Igår fick Puma för första gången prova platsliggning med annan hund, en lugn labrador som går på samma lydnadskurs som oss. Hon låg och såg lite småbusig och spänd ut men jag väntade i nästan en minut innan jag gick fram till henne och satte mig lugnt bredvid. Skönt att det lyckades på första försöket så hon fick känna att hon gjorde rätt 

Idag har jag tränat lite linförighet med svängar, högersvängarna kändes bra men i vänstersvängarna ville Puma gärna trängas så det måste vi lägga ner lite mer tid på att få till 

Idag var jag även och köpte fruset färskfoder till Puma som jag tänkt kombinera tillsammans med torrfoder. Hon har tappat över ett kg i vikt senaste veckorna så hon behöver få lite extra i matskålen just nu känns det som. Och det tror jag inte hon har något emot eftersom hon är ett riktigt matvrak  


Finaste Puman 

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till sommarjobbet i Aitik! Härligt! Du får passa på att träna massor med Puma nu när du är ledig för snart är det sommar...

2009-03-20 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0