Helgens summering

I lördags var det KM i agility ute på klubben. Jag var Fröken Ur  (tidtagare) Det var många tävlingsekipage i år, jättekul  Evve körde både med Puma och Nova trots att hon var väldigt förkyld...Med Puma blev det disk, agility är ju ännu så nytt för Puma-bus och hon vill helst att lill-matte ska springa nära henne hela tiden...men både däcket och långhoppet tog hon den här gången, duktig tjej!
Nova hade som vanligt raketfart på banan, snabbaste tiden i tävlingen, dock med 10 fel. Slutplacering en andra plats bland Hundungdom, toppenbra

Avslutning korvgrillning  och prisutdelning. Det var trevligt  Efter tävlingen tränade jag och Angelica lydnad. Vi ropade upp var sitt lydnadsprogram till varandra. Puma skulle naturligtvis pussas i ansiktet  vid tandvisningen och kröp/var orolig på platsliggningen så det är väl det jag tänkt fokusera mest på kommande träningspass.

Passade också på att träna framförgående och det gick kanonbra! Bra med ett litet uppehåll i träningen så polletten får trilla ner

Efter agilitytävling och lydnadsträning var Puma full av energi när vi kom hem. Hon härjade på ett bra tag med sina leksaker....önskade att jag även lagt ett krångligt spår åt henne idag så man slapp en helvild puma i lägenheten...  Men med Puma i sin vardag behöver man ju aldrig ha tråkigt Man kan inte låta bli att skratta åt henne... Nåväl efter kvällsmat taggade hon ner och somnade direkt.

 


 Puma 9 veckor...redan då var det fullt ös-medvetslös

söndag var jag och Maria A och tog ett träningspass. Nu skötte sig Puma fint vid tandvisningen  inget trams.Annars gick lydnadsprogrammet bra, lite finslipning här och där men jag är jättenöjd över dagsformen

Lite uppletande hann vi också med. Har inte kört det på länge med Puma och sist gick det inte så bra, hon verkade lite frånvarande... men idag gick det betydligt bättre, duktig tjej !!

Nej nu är det dags att ta tag i den där disken som inte vill försvinna av sig själv.... 


På återseende 


Kommentarer
Postat av: emma & Lea

tack så jätte mycket! :D kul att kmet gick bra! :)

2009-09-27 @ 19:49:51
URL: http://emki.se
Postat av: Monica, Micke och Sara

Ja jag fick verkligen höra hur kul ni hade haft på KM:t och hade tänkt komma ut titta men var tvungen att röja lite hemma - har ingen "piga" som kan fixa allt när man är ute och tränar...:) Men visst hade det varit skönt med en hemhjälp ibland...kanske!!



Ha det

2009-09-28 @ 18:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0