Många känslor och tävlingsdebut

Veckan har varit tung med många känslor   
Kvällarna har varit värst, ingen Nellan som legat i hallen och väntat på en när man kommit hem. Hennes plats i sofffan har varit tom. I hallen hänger hennes koppel och matskålen står fortfarande kvar....saknaden är så obeskrivlig 


Har i veckan försökt ladda upp inför tävlingsdebuten, vilket nog har varit ett av det svåraste jag känt. Känslorna har gått upp och ner, det har inte känts rätt mot Puma eftersom humöret inte varit det bästa och vissa dagar har det känts som om jag behövt sova dygnet runt. Men så har jag bitit ihop och tänkt på Puma....har jag nu anmält oss på tävling måste jag ju ge henne en ärlig chans eller skippa tävlingen.

Så idag packade vi ihop oss i bilen och åkte till Jokkmokk för att debutera i bruks appellen. Jag var så himla nervös  när jag skulle släppa på henne på spåret så jag hade lika gärna kunnat gå och kräkas i en buske.... men nervositeten rann av mig direkt hon hittade den första pinnen. Superduktiga Puma tog vinklarna perfekt, hittade utan problem andra pinnen och slut-pinnen   

Och lydnaden gick kanonbra   Framförgåendet hade jag räknat med att nolla (eftersom hon inte riktigt kan momentet) men eftersom vi gjort en del framsteg i momentet den senaste veckan visste jag att vi hade chans att skrapa ihop 5 poäng åtminstone.....men  Puma fick hjärnsläpp. Idag innebar ordet "före" att man skulle vingla omkring på gräsmattan i snigelfart, lukta på löv och tålmodigt stanna till så matte kan komma och göra sällskap bredvid.
Men resten av lydnaden gick SUPERBRA    Vi skrapade ihop 283 poäng, uppflytt och vinst  
Bättre debut både för mig och Puma kunde det knappast bli!

Här är resultatet:

 Linförighet 9-9

Framförgående 0-0

 Platsläggande 8.5-9

 Inkallande 10-10

Apportering 8.5-8.0

 Hopp över hinder 10-9.5

 Platsliggande 9.5-9.5

 Budföring 10-10

Spårning 10-10


Världens bästa Puma
 
Världens malligaste matte ska nu sjunka ner i tv-soffan ett tag och samla tankarna om veckan som varit.


Kommentarer
Postat av: Malin

SÅ BRA NI ÄR!!! Massor med grattis :D

2009-09-06 @ 09:32:57
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Monica, Micke och Sara

GRATTIS!

Ni är ju bara bäst.....:)



2009-09-06 @ 09:49:08
Postat av: evelina

Det gjorde ni bra!!

2009-09-06 @ 13:52:44
URL: http://www.nellan.se
Postat av: Anna-Karin och Dante

Du strålade verkligen igår...och inte undra på...ni var kanon duktiga....Grattis...Kram till er båda.

2009-09-06 @ 14:47:08
Postat av: Maria

WOW vi gör vågen! Vad duktiga ni var, nu får du drilla oss i några veckor ;)

2009-09-06 @ 15:30:46
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Emma

STORT GRATTIS det var ni värda! :D

2009-09-06 @ 16:06:56
URL: http://emki.se
Postat av: Emma

tack så mycket! :d

2009-09-06 @ 19:52:12
URL: http://emki.se
Postat av: Malin & Nessa

WOW! Jättegrattis till de fina resultaten!

Kramar till er båda två!

2009-09-07 @ 07:45:37
Postat av: Nina

GRATTIS!!!!!!!!!! Superbra gjort av er! :)

2009-09-07 @ 16:14:47
Postat av: Ida å Nemo

Grattis Grattis!!! =)) va kul å va duktiga ni är!!! (men så här hon ju en Nemårs åxå ;) hihi)

2009-09-07 @ 17:00:20
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Michaela

Åh ni är super duktiga : ) Jättegrattis!

2009-09-08 @ 11:01:33
URL: http://mslousisiana.blogg.se/
Postat av: Annika

Så kul Grattis.

2009-09-08 @ 22:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0