Kalla dagar

Några dagar in på det nya året...halva arbetsveckor på grund av jul, nyår och trettondagen, så skönt med lite ledighet
Evelina har fyllt 18 år  Grattis än en gång pigan!! Och Jonte har fått skriva kontrakt för första gången i sitt liv  Han ska bli "bortlånad" till Asplöven som back när dom ska kvala till SM i hockey  Ja man börjar få stora barn!
Och kylan håller i sig  det har inte varit många tillfällen att träna hund dom senaste dagarna. Bara korta kissprommisar. Synd när man är ledig och känner att man har tid och ork. Och det märks på Puma...hon är helbusig här hemma
Nyårsaftonen gick föresten riktigt bra för Nova. Var hos mina föräldrar och Nova fick vara i sin bur  under tolvslaget. Hade på tv:n högt och Nova låg och åt ett ben. Puma och jag körde lydnad i köket och hon fick även leta godis...första gången jag kör ett lydnadspass med hund under tolvslaget  men vad gör man inte för sina fyrbenta vänner så nyårsaftonen passerar så obemärkt förbi som det bara går...

Puma är inte berörd av raketer än så länge men hur skyddar man sina hundar från raketer och smällare dagarna innan och efter en nyårsafton?? Detta år har det varit ovanligt lite av detta här i stan och när det har smällt till har jag haft tur och varit inomhus med mina hundar.

Nu är det dags för en snabb promenad med hundarna. Man får hoppas att kylan ger med sig  för nu är både jag och vovvarna här hemma less på att bara vara inomhus...


 Puma spelar Dog Power

 
 Myser i korgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0