Det är inte bara snö som är vitt.

Trött och sliten kom jag hem från jobbet måndag natt. Förkylningen håller sig envist kvar  så det jag just då tänkte på när jag klev in genom dörren var säng, säng...kudde, kudde...
Två superglada vovvar mötte mig i hallen  Nova har som vana att "prata" när man kommer hem och oftast klämmer hon till med ett o annat ylande av glädje så man har fullt sjå med att försöka lugna ner henne så inte alla grannarna vaknar...Puma knycker vantar, matback eller annat hon kan komma åt och springer sedan runt, runt, mallig över sitt fynd och svansen viftande som "hela havet stormar" där bak....

Ja hur än trött man är blir man alltid glad när man kommer hem och möts av dom fyrbenta vännerna  
Mitt i denna glädjeyra upptäckte jag att det låg några bollar av vitt vadd på hallgolvet...jaha vilket mjukisdjur har nu blivit grundligt undersökt och opererat tänkte jag   förstrött....tills jag gick in i vardagsrummet....men vad in i.....
Hela vardagsrumsgolvet var fullt av vitt vadd...det såg ut som om någon klippt ett får där inne...fundersamt gick jag närmare och upptäckte tygbitar av ett örngott....ett örngott som fanns på....min....kudde....NEJ MIN KUDDE!!

Dom fyrbenta vännerna tassade runt mig och såg ut som två

Men jag tyckte en av dom såg lite extra skyldig ut...  Någon som har stora parabol-öron och brukar tjuv- snarka i mattes säng när hon är på jobbet....

En ny kudde plockades fram och den gamla kudden fick en Ica plastpåse som nytt örngott och har nu flyttat in i den gröna soptunnan på gården

Nåväl, det var ju tur att det inte var en dun-kudde iallafall   Nu får vi hoppas att inget vadd eller tygbitar hamnat i Pumas mage.



 GO`NATT!!


Kommentarer
Postat av: Marie Louise

Jaa, dom är för söta de fyrbenta vännerna, och så uppfinningsrika.

2010-01-20 @ 06:05:48
Postat av: Annika

Ja håller med dom e söta nåt måste man hitta på

så matte får arbeta:)Var inte heller så glad igår

när jag kom från em Qvintus ätit på min finsko:(

bara o slänga vågade ej ge dom ben då Timon varit

halvtaskig i magen.Nu har Q räddat mig från krogrundan vilket jag aldrig nästan gör de andvänds

aldrig finskorna.Hoppas du kryar på dig //Annika

2010-01-20 @ 11:09:57
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Naw, vilken söt bild :)

2010-01-20 @ 11:32:58
URL: http://dahbitch.blogg.se/
Postat av: Monica Micke och Sara

Ha ha det är nästan alltid kul med de "små".....:) Mina första hundar - två blandrashundar, Dolly och Nina, hade sönder två dunkuddar hos min Mamma en gång när jag var på jobbet och hon var inte glad ska jag säga.....hon försökte förklara hur det såg ut i rummet men hon var så arg så hon hade svårt att få fram orden...hon fick städa i två dar..:) I dag kan man ju skratta åt det men inte då. Men vad gjorde vi utan dom.........lite svinn får man väl räkna med :))Sötnosarna!!

2010-01-20 @ 21:44:09
Postat av: Lena

Ja precis, lite svinn får man ju räkna med och en gammal kudde är ju inte hela världen. Men synd att jag inte hade en videokamera uppriggad för jag tror denna kudd-händelse hade varit intressant att titta på efteråt...och jag visste inte att en kudde kunde innehålla såå mycket fyllning....

2010-01-21 @ 00:59:36
Postat av: Ida & Nemo

haha... ja de hade varit kul å se... som sagt de är roliga och kluriga de där 4-benta. Nemo har fått nån dum vana att rota i sophinken när man är borta ;( han tog direkt efter några "hungriga" hundar under nyårs-dygnet... mindre kul... så nu är såpet både barn OCH hund säkert =)

2010-01-21 @ 21:51:32
Postat av: Lena

Jo Ida den där sophinken är populär. Nelly var hopplös att rota i den och nu har Nova tagit efter...ibland har jag vaknat på natten av att Nova har rotat runt i hinken och Puma har kommit o väckt mig (skvallrat) med diverse skräp i munnen som tomma baconförpackningar, äggskal och annat najs.. :)

2010-01-22 @ 00:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0