Lite vinterbilder

En fin lördag blev det idag. Tvingade mig upp efter 08.00-tiden  på morgonen eftersom jag försöker ställa om dygnsrytmen till måndag när jag ska jobba förmiddag.
Efter frukost,kaffe och lite dator  begav jag mig ut med hundarna på promenad. Trodde inte det skulle bli någon längre sväng eftersom termometern visade -15 grader  men när vi väl började gå efter ett skoterspår blev promenaden över en timme...när vi sedan vände och var påväg tillbaka hade solen orkat upp och både jag och vovvarna sken nog också som små solar där vi knatade på i skogen....

Full av energi åkte jag hem, tog en fika på stan med en kompis  och orkade äntligen gå på stan och köpa ett par nya jeans som jag så väl behövde

Väl hemma åkte dammsugaren fram   julgardinerna plockades ner, fönster putsades på insidan och två tiger-sockerkakor åkte in i ugnen....

Kvällen har spenderats framför tv:n   och datorn.
Körde lite fotpositioner med Puma under kvällspromenaden och hon var supertaggad. Testade lite framförgående också, hon har även där blivit så duktig men ikväll ville hon gärna dra till vänster och inte gå rakt så vi fick avbryta några gånger  och göra om det hela innan jag kände mig nöjd


Här lite snöiga bilder från promenaden idag  


Ett energiknippe kommer springande...


Nova busar i snön


Lite frost i skägget får man räkna med...


Bus på gång...


Upptäckte en kvarglömd snitsel....


Det har visst kommit mycket snö i år och mer lär det komma...


Den här granen hade då snö på grenarna! 


Vad har ni hittat tjejer??
Det visade sig vara renskit...


Vi kan sitta still en sekund...


Så härligt!!


Ser ut som om Nova har snöglasögon...


En trött o nöjd Puma


Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!!
 


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin och Dante

vilka härliga bilder...visst är det härligt med solen..man blir så himla rofylld...och speciellt när man befinner sig i skog och mark.

Kram Anna-Karin

2010-01-24 @ 13:33:32
Postat av: Therese

Å vilka fina bilder! "Lill" Puma har verkligen blivit stor sedan jag såg henne sist! =D

Kom förbi någon dag om du har vägarna förbi.

Ha det bra!

Kram <3

2010-01-24 @ 17:52:30
URL: http://www.arcticpaws.se
Postat av: Anna-Karin och Kimbah

Vad fina bilder! Vad duktig du är att träna Puma jag måste köra lite mer m Kimbah för hon är alldeles tjurig nu för vi har en goldenvalp hemma ha det bra kram Anna-Karin

2010-01-25 @ 09:11:24
Postat av: Ida å Nemo

åå vad fina bilder =) vad man längtar till våren nu när solen börjat kika fram =)

Kram

2010-01-25 @ 13:17:58
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Annika

Du har fått en award i min blogg!

2010-01-29 @ 22:39:47
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vilket härligt inlägg och vilka mysiga bilder. Det är jättehärligt att se hur uppspelta hundarna blir av snön som har fallit!!! Mycket nysigt inlägg!!!

2010-01-29 @ 22:51:08
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: írisósk

söt bilder :) allt bra i dag eller ? :)

2010-01-29 @ 23:09:34
URL: http://friiss.blogg.se/
Postat av: kajsaa!

Vad fina bilder.

Allt bra med dig?

2010-01-29 @ 23:24:42
URL: http://flikkbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0