Sommardagar

Så har jag varit ledig i tio dagar, kanske inte låter så mycket men skönt har det varit

Bara att slippa kliva upp till en förmiddagsvecka är guld värd...

Lite skiftande väder har det också varit men inget jag brytt mig om. Tänkte ta det lugnt i veckan och pausa lite från lydnadsträningen med Puma men nog har vi tagit några lydnadspass iallafall...det är så kul o träna med henne  

Och Nova har också fått träna lite lydnad, nu när lill-matte är på semester. Och kampa med rep-bollen har hon gjort mellan momenten så grästuvorna har flygit, så härligt att hon har börjat tycka det är så kul så slipper man ha godis i fickorna hela tiden.

Annars har jag donat på här hemma, umgåtts med kompisar och bara tagit det lugnt   En himla skön ledighet med andra ord. Nu jobbar jag tre veckor till innan jag tar ut mina sista semesterdagar, även då en förmiddagsvecka...

Här kommer lite badbilder som Evve fotade för en vecka sedan

 Kvällsbad


Så här gör man...




Tjoohoooo!!


 

Härliga Nova!!



Plask!!


Schäfertösen håller på att ta simborgarmärket "Baddaren"
                                                       



Hon har ännu inte kommit på att det är lättare
att simma med tassarna under vattnet...


Matte...lyft upp mig...jag har fått vatten i öronen....


Går fortare att springa på bryggan...


Midnattsol på Dundret.
Klockan är 01.00 på natten.


Härlig bild 


Våra toppen tjejer


Kvällspromenad igår.

Nu ska jag kika lite tv innan det är dags att krypa till sängs!

Ha det så gott
 


Kommentarer
Postat av: Pigan och Misse

Ja, jag kan förstå att det måste ha varit riktigt skönt att få vara ledig och kunna göra lite som man vill under dagarna :) Superhärliga badbilder också, Aramis älskar också vatten, men han är lite feg vad gäller simmandet så jag får nog bada med honom så att han vågar sig ut någon gång - sedan ska det nog gå bra:) Hoppas vi syns snart. Ha det gott!

2010-07-19 @ 19:57:08
Postat av: Annika

Så fina bilder o så duktiga ni är o träna.Själv har jag börjat jobba igen halvdö :( och Qvintus o jag inte alls orkat ut på agilitybanan bara han inte glömt allt, nä bara rycka upp sig o ut o träna.E pigg o glad på jobbet o hemma sover man.Ha en bra sem Annika m grabbar

2010-07-22 @ 06:38:24
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Ida & Nemo

Hi Hi vilka härliga bilder, de på Puma var ju för roliga =D Nemo simmar precis likadant =D ser ut som han ska drunkna.

Skönt med ledighet, längtar sååå tills min riktiga semester.

Ha de bra!

Kram

2010-07-25 @ 11:36:33
URL: http://idanilden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0