Fina fiskedagar

Jag har tillbringat några härliga dagar i stugan i Norge och här kommer några bilder

 
 Vi åkte och fiskade på fredagen i
 strålande väder.

 
En mås vilar på stolpen.


En torsk som jag fick på kroken.  


Jättekul att fiska och några fiskar
blev det också...


Rejält påklädd...
Såg ut som en michellini-gumma


Så vackert 


Stugan ligger längst upp
till höger på bilden.


Här rensas dagens fångst.


Vårat båthus.


Måsarna kalasar på
fiskresterna.


En orädd fiskmås unge blev snabbt
favoriten och fick lite extra mat.


Här står han alldeles bakom oss
och väntar på någon go´bit...


Snäckor på stranden.




Stugan som min familj byggde -91.




Pappas snickarboda


Lite mulet på lördag men en till
fisketur blev det...


Dagens storfångst fick min mamma.
En sej på 4 kg


Det blev trångt i fiskelådan



Brorsan fick en makrill. Blev helt fascinerad av
denna vackra fisk. Grön metallic med svarta ränder
på ryggen och silverfärgad buk.


Några till fina sejar blev det


Så mysigt med dimman över fjorden.


Så nu har man haft några dagars semester och fått lite frisk havsluft i lungorna  Det gäller att ladda batterierna inför vintern som kommer...


Kommentarer
Postat av: lena olausson

Men herregu vad fint! Vilket paradis - där förstår jag att du trivs. Lite avis blir jag;)

2010-09-13 @ 19:57:31
Postat av: P&M

jadu, det ser då verkligen ut som om du har haft det toppen. Såå himla vackert. Vi syns och hörs :)

Misse hälsar till Puma och önskar er lycka till i helgen!

2010-09-14 @ 00:43:14
Postat av: Annika m grabbar

Så mysigt ni haft och fin stuga ni har ja man längtar till Norge då man ser detta. Hade tänk

dit på semester m kidsen men blev inte av,men

semesterresor hinner man med:)Hoppas du nu har massor med Energi från havet.Fina bilder du tagit.

Ha det gött Annika.

2010-09-15 @ 16:08:29
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0