Mumsig kaka nr 2 och nya trix

Jag tänkte tipsa om en supergod kaka som äts med god aptit hemma hos oss    
Förutom mina barn och hundar så är även bakning ett av mina intressen. Tyvärr märks det på vågen  men det är tur att man har Puma för hon håller verkligen igång mig. Här är receptet:



KLADDKAKA MED MARIANNEFLUFF

KLADDKAKAN:

4 MSK KAKAO
1 1/2 DL VETEMJÖL
3 DL SOCKER
2 ÄGG
EN NYPA SALT
100 G SMÄLT SMÖR
EN STOR NÄVE MINI MARSHMALLOWS

Rör ihop alla ingredienser till kladdkakan och grädda i 150 grader i c:a 35-40 min.

MARIANNEFLUFF:

3 DL VISPGRÄDDE
1 PÅSE MARIANNEGODIS

Lägg mariannegodisarna i en påse.Linda in i en handduk och krossa dom ex med en kavel (eller använd en mortel och krossa godisarna i) 
Häll grädde i en kastrull och värm upp. OBS! Får ej kokas!! Häll i godisarna och värm tills allt är smält.Rör om hela tiden.
Ställ gräddblandningen i kylen,minst 6 timmar.Vispa sen grädden fluffig.
Servera kladdkakan tillsammans med en klick mariannefluff.Om man vill kan man lägga på lite marshmallows på toppen.Lycka till!


Puma håller på att lära sig ett nytt trix,nämligen att sitta fint    Hon ser ut som björnen Baloo,hon är så charmig 


Titta va` duktig jag är!!
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Men Lena!!!!

Vilken underbar kaka, måste testa att göra den, fast min våg också låter göra sig hörd, grrrr.

God Jul!!

Kram/Ullis

2008-12-19 @ 23:53:54
URL: http://www.123minsida.se/ulrikafredriksson
Postat av: Lena

Ja Ullis du måste testa den,den är super smarrig.Nu ska vi bara njuta av julen så tar vi det där med vikten efter nyår.Vi har ju pigga hundar som med glädje följer med på långa promenader!

2008-12-20 @ 00:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0