Bloggtorka och sjuk

Ja då var julen över för denna gång    Den firades hos mina föräldrar med god mat,glögg,godis och julklappar och mera god mat dagarna efter....Vinkade av Evelina på tågstationen igår   när hon åkte till Gävle.Kan inte påstå att hon är helt frisk ännu från sin körtelfeber men inget hade nog kunnat hindra henne från den resan....Kände mig själv lite risig igår med halsont och inatt bröt en rejäl förkylning ut   Så hela dagen har jag legat i soffan och halvsovit.Inte konstigt att man blivit sjuk,var och varannan människa man umgås med är förkyld.Glad iallafall att jag inte fått vinterkräksjukan (peppar,peppar...)

Försökte gå en längre sväng med Puma nu på kvällen men det var bara att vända hemåt,blev helt genomblöt av svett och började må dåligt   Puma gick så fint bredvid,jag tror hon kände på sig att matte inte mådde bra och det inte var läge att busa 

Imorgon kommer Jonte så då får jag hjälp med hundrastning och att handla mat.Nu är det bara att gå och sova,känner mig helt slut.Bäst och samla krafter till imorgon för då måste jag förbi arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös så jag får igång stämplingen. GO`NATT   


Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack!

Stackars dig, flunsan är vidrig! Ett hett tips: en stor kopp hett vatten, pressa i en halv citron, lägg i en msk honung och strösocker, drick det så hett du kan, mumsigt och lindrande.

krya på dig/kram

2008-12-28 @ 23:35:31
Postat av: Lena

Jo jag har märkt att det kan strula när man skriver inlägg också men ditt meddelande kom fram och TACK för tipset!Är lika risig idag så jag har nog åkt på flunsan.

2008-12-29 @ 14:07:07
Postat av: Lena

Ps. Om det råkar komma "dubbla" kommentarer så fixar jag till det och raderar bort dom så nu Ullis är din första kommentar med :-)

2008-12-29 @ 14:23:44
Postat av: Nina + A, z, Z, c

Krya på dig! Hoppas att du får ett gott nytt år!

2008-12-30 @ 20:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0