Hänt i veckan

måndag träffades lydnadsgänget igen från kursen och vi tränade  bl a budföring och hopp över hinder. Budföring har jag bara provat en gång i vintras med Siv och hopp över hinder har jag inte alls kört med Puma. (Dock har hon ju tränat lite agility med Evelina)
Budföringen gick kanonbra    Puma sprang i full fart   mellan mig och Anna-Karin och satte sig snällt på vänstra sidan. Blev något förvånad     men så är det ju med Puma bus, hon gillar ju att gå kurs 
Hopp över hinder gick också bra och jag fick lite tips av Anna-Karin hur jag ska gå vidare i det momentet.

tisdag gjorde jag något som jag inte gjort på mååånga år...jag gick på bio med en kompis    Sist jag var på bio var på  "Hitta Nemo" med barnen och då kan ni ju förstå att det är ganska länge sedan...Filmen jag nu var och såg var "Män som hatar kvinnor" och det är ju inte precis någon gullig Nemo film    Den var jättebra men eftersom jag läst boken    (och dom andra två böckerna som ingår Stieg Larssons Millennium-trilogi) tyckte jag boken var bättre. 

onsdag var jag och Evelina och tränade på klubben. Eftersom Malin och Nessa var där och Anna med sin amstaff fick jag lite störning i bakgrunden. Jag körde mycket linförighet och kontakt med Puma och hon var först lite okoncentrerad men skärpte till sig snabbt 

Idag torsdag har det varit en konstig och seg dag. Har varit trött och okoncentrerad men orkade iallafall gå på medlemsmötet vi hade på kvällen ute på hundklubben. Efter mötet tränade jag en snabb sväng med Puma. Vi körde bl a med apporten, fritt följ och tränade ingångar.

Imorgon är det äntligen fredag och i helgen får man ta tillbaka lite förlorad sömn    Ett o annat lydnadspass ska vi väl också hinna med, hoppas bara att solen kikar fram.


                                          
 Linförighet hit och dit   Kan vi inte spåra istället?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0