Är matte sjuk så.....

"Är matte sjuk så får man väl se till att bli sjuk själv" kanske Puma tänkte när hon gladeligen mumsade i sig något okänt,äckligt skit på våran morgon-promenad i tisdags.Såg ut att vara en halväten hamburgare,mer hann jag inte se förän hon snabbt svalde allt.På kvällen fick hon diarre´ och kräktes tre gånger  Finns det något värre när man själv är sjuk och ska skura efter en mag-sjuk hund? På onsdag inleddes operation kokt ris i matskålen och eftersom Puma hatar ris   tittade hon anklagande på mig,backade från matskålen och försökte kika vad dom andra hundarna fått i sina skålar.Likadant blev det på kvällen,vägrade äta det kokta riset men när jag tillsatte en klick fil i matskålen,åt hon med plågad min lite,lite grann.Tänk att dessa små risgryn kan vara så läskiga när man annars kan trycka i sig allt möjligt skräp utanför husknuten 
Efter två dagar med läskiga kokta risgryn och en klick fil är magen ok och idag när hon upptäckte att det även fanns lite torrfoder i skålen,gick svansen som en propeller  och hon slukade snabbt både foder,ris och fil.

Själv var jag tvungen att gå till läkaren på torsdag eftersom jag fått så ont i halsen och hostan blivit värre.Det visade sig att jag inte bara fått tillbaka influensan utan också fått halsfluss    Ja,ska man vara sjuk så ska man ju....
Så nu äter jag penicillin och har även fått ett hostdämpande medel som heter Cocillana.Och jag kan lugnt säga att man blir lite "Cocillana i huvudet" när man tar det....så jag använder det bara på kvällen innan läggdags,skönt iallafall att få sova utan att hosta 

Ja nu ska jag krypa ner i soffan och kika lite på tv. Nova har dansat framför tv:n tidigare ikväll,nämligen till Let´s dance   Så fort det är program med snabba rörelser,ex dansprogram eller hästhoppning,är hon snabbt fram till tv:n och står och steppar,vallar fram och tillbaka och duttar nosen i tv skärmen.Säger man åt henne att sluta,sätter hon sig istället framför tv:n och kikar 


 Åhh,vad kul med Let´s dance,här svänger det 


 Jaha,matte blev sur när jag pussade tv:n.Då får jag väl sitta snällt här då  

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, vad söt Nova är!

2009-01-24 @ 19:10:49
Postat av: Therese

Tusen tack! Känns skönt att få börja jobba igen.. Fösta dagen idag.. :D Tråkigt att du har blivit sjuk igen.. :( Det kanske är dags att du går till farbror kirurg med dina halsmandlar.. ;) Tro mig, du kommer inte att ångra dig!



Krya på dig!



Kramar i massor!

2009-01-26 @ 11:53:54
URL: http://www.arcticpaws.se
Postat av: Lena O

Krya på dej!! Har själv åkt dit, fick rejäl feber och frossa på lördag kväll- hemma idag nästan utan röst... Svårt att kalla in Fia och Bixie när de busar ute på baksidan! Få se när de kommer på att dra iväg eftersom matte inte ropar...

2009-01-26 @ 12:22:00
Postat av: Lena O

Krya på dej!! Har själv åkt dit, fick rejäl feber och frossa på lördag kväll- hemma idag nästan utan röst... Svårt att kalla in Fia och Bixie när de busar ute på baksidan! Få se när de kommer på att dra iväg eftersom matte inte ropar...

2009-01-26 @ 12:22:47
Postat av: Lena O

Fick tydligen tics...råkade skicka inlägget två gånger..

2009-01-26 @ 12:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0