Skit också

Helgen har gått fort    Igår jobbade jag några timmar på morgonen och sen åkte jag och en kompis iväg till marknaden i Överkalix. Trevligt och komma iväg en sväng men lite stressigt eftersom jag lämnat hundarna hemma och Nova inte riktigt är ok i magen.
Men när jag kom hem var allt frid och fröjd, tre gäspande  hundar mötte mig i hallen och ingen "olycka" hade hänt på golvet 

Idag blev det också att kliva upp tidigt eftersom jag lovat att hjälpa till i fiket 4 timmar på hundklubben.( hemmatävling i agility)
När jag gick morgonprommisen med Puma upptäckte jag att hon också blivit dålig i magen   Skit också!
Inget kul, tydligen smittsamt som det var sist dom båda var magsjuka i maj. Så nu får båda gå på risdiet, håller tummarna att gammelpigan Nelly klarar sig som hon gjorde förra gången.

Det blev inte att stanna och titta på tävlingen när jag jobbat mitt pass i fiket utan jag skyndade genast hem eftersom jag misstänkte att Puma behövde komma ut. Tyvärr hade hon inte kunnat hålla sig så det blev att ta fram skurmoppen 

Nåväl, blir det inte bättre får jag åka och hämta magmedicin hos veterinären. Båda hundarna är iallafall pigga och idag var det full fart på skogspromenaden....


 Lycklig...

 
 Tusen pinnar i skogen men bara en duger...den som Nova har...



Då får vi väl bära den tillsammans 


Konstigt träd...


Hallå.....


HEJ... 


En liten paus 

Kommentarer
Postat av: Anders

Det sägs ju att lite skit i hörnen har ingen dött av men det är ju trist om är är mitt på golvet ;)

2009-07-20 @ 13:39:35
Postat av: Lena

Nä så blanka, nyskurade golv jag har nu för tiden är det ju risk man halkar omkull..dessutom råkade ju dammsugar-slangen ligga i skottlinjen för Puma i söndags så den har också fått duscha :(

Det blev mycket "skitsnack" i detta inlägg :)

2009-07-20 @ 21:22:45
Postat av: Ida å Nemo

Hej hej... hoppas vovvarna är bättre i magen, hur går de med bev-utb, har ni kört igång, eller ni kanske börjar till hösten efter alla har haft semester. Säg till om ni behöver figge, hjälper gärna till i mån av tid =)

ha de

2009-07-22 @ 01:00:49
Postat av: Anna-Karin och Dante

Hallo...inte kul när ens "barn" inte mår riktigt bra...hoppas att det ger sig snart.

Ha det!

2009-07-22 @ 10:50:43
Postat av: Annika

Hej fina bilder trist me magsjukan

Timon oxå haft de idag undra om han

fått i sig nåt el nåt som går.Lagt in dej som länk

hoppas det är ok:)Tack för inlägget i min blogg.

2009-07-26 @ 00:47:00
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0