Regnet det bara öser ner

Har haft så mycket annat pyssel för mig den här veckan så någon hundträning har det inte blivit. Bara några korta pass på lunch rasterna.
 I lördags var jag och jobbade in lite flex så nu har jag snart fått ihop mina 16 timmar som jag behöver 
 Flera gånger har jag tänkt på kvällarna att jag hinner ta en cykeltur   med Puma men så fort jag bara tänkt tanken har det börjat regna.....och då menar jag ösregna....

Ikväll åkte jag iallafall iväg till klubben och körde ett lydnadspass med Puma. Ensam i regnet    tränade vi linförighet, apporten , hopp över hinder och läggande under gång. Trots det blöta vädret var Puma supertaggad, ruskade bara ibland på huvudet,  inte lätt när man ska spetsa parabol-öronen i regnet för att lyssna på matte....

På platsliggningen blev hon lite orolig för helt plötsligt blev det ett himla liv i hundgården (hundpensionatet) fast ingen bil eller människa syntes till men Puma låg  kvar iallafall. Själv blev jag också lite orolig eftersom det pratas om att vi har en björn som strövar omkring i området så efter platsliggningen kändes det bra att vi avslutade...och gick till bilen...
I övrigt gick träningen jättebra så det var inte så dumt att ta det lugnt några dagar   


 Duktig tjej 

Kommentarer
Postat av: Annika

Å vad duktiga ni är som orkar ut i regnet

och träna:) en annan blir bara deppig av vädret:(

2009-06-15 @ 19:26:16
URL: http://mampaankan.blogg.se/
Postat av: Barbro

Glad midsommar på er;)

2009-06-18 @ 19:24:02
URL: http://jebas.com
Postat av: Siv å Pärra

Trevlig Midsommar!!

2009-06-19 @ 09:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0