Fredag

Som jag skrev i mitt förra inlägg har en nära anhörig till oss blivit allvarligt sjuk    Det är min pappa som hastigt insjuknat och förd till Umeå sjukhus med ambulanshelikopter. Där väntar han nu (tillsammans med mamma) på operation.Ovissheten känns så tung men nu är han ju i goda händer iallafall.

Nelly och pappa har alltid haft en speciell relation i alla dessa år. När vi varit på väg och hälsa på mina föräldrar och närmat oss deras hus har Nelly börjat "sjunga" i bilen av glädje   Alltid när hon ser honom ska hon genast hämta en boll och busa eller så har hon varit i garaget och rotat fram en ved-klabbe som hon stolt kommit bärande på.

Samma morgon som pappa åkte iväg till Umeå vaknade jag av att Nelly stod vid min säng och tittade på mig och skällde. Blev lite förvirrad eftersom hon aldrig gjort så här förut och tänkte att hon kanske behövde gå ut??
I samma minut ringde min mamma och sa att det var bråttom och att dom skulle åka helikopter ner till Umeå lasarett så det var bara att slänga på sig kläderna och åka till vårat lasarett så man hann ge pappa en kram innan dom blev hämtade. Vi håller nu tummarna här hemma och hoppas att allt ska gå bra.

För övrigt har jag och Puma legat lågt med träningen eftersom man inte har någon vidare träningslust just nu men igår var vi iallafall en sväng på klubben på em och körde lite linförighet och ingångar. På prommisarna har jag belönat Puma varje gång hon har tagit ögonkontakt med mig, känner mig som en godisautomat men Puma är lycklig och tittar ofta på mig    utan något dragande i kopplet efter intressanta kissfläckar eller halvtuggade toy. Idag när jag träffade ett par bekanta satt hon duktigt vid min sida och vi pratade ett tag innan jag gav kommando att hon får hälsa. Det är första gången hon klarat av att inte krypa ur skinnet av nyfikenhet    Duktig tjej!  


 Våran kloka Nelly   

Kommentarer
Postat av: Nina & alla grabbarna

Ja, vad ska man säga... våra fyrbenta vänner verkar ibland ha övernaturliga krafter... Hoppas det går bra för pappa/morfar, vi håller tummarna för att han snart är ute på klubben och filmar igen!

2009-03-27 @ 19:53:49
Postat av: Siv

Tänker på dig, hoppas att allt går bra!

2009-03-28 @ 17:46:08
Postat av: Maria

Usch så tråkigt med din pappa. Hoppas att allt kommer gå bra. Grattis också på födelsedagen. Såg i evelinas blogg.

2009-03-29 @ 14:16:20
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Nina igen

Grattis på födelsedagen! Hipp hipp hurra!

2009-03-29 @ 18:48:41
Postat av: sussi

Djuren dom känner på sig saker.

Det kommer säkert att gå bra för din pappa. Det är många som tänker på honom.

2009-03-30 @ 21:25:37
Postat av: Annika

Hej fin blogg o fina hundar Sussi visade mej sidan:)

Gå gärna in på min blogg och titta.

Håller tummarna att allt går bra med din pappa,ja djuren e kloka.Kram på dej Annika

2009-03-31 @ 19:17:36
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas allt löser sig för er! KRAMAR! Grattis i efterskott :)

2009-04-02 @ 19:03:24
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Therese

Tänker på er!



Många kramar från oss i skogen! <3

2009-04-02 @ 21:07:48
URL: http://www.arcticpaws.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0