Lilla VM,lotteri vinst och svarta labbar

I helgen har det varit Lilla VM i Malmberget. På fredagen hade jag ett 4 timmars arbetspass på isladan i grillen   med Anders H. När vi kom dit för att starta upp hamburgeriet konstaterade vi att det skulle bli ganska jobbigt att hacka typ 20 stycken lökar för hand, om inte annat skulle då tårarna spruta   Så jag åkte snabbt hem och hämtade min hushållsassistent 
På lördag hade jag och Marlene ett pass tillsammans i fiket    Det flöt också på bra, känns så roligt att arbeta ihop pengar till våra duktiga hockey-killar. Resultatmässigt gick det inte så bra för våra grabbar fast dom spelade kanonbra. Men man får tänka på att dom var ett "ihopsnickrat" lag som spelade mot Norrbottens bästa hockeylag och det känns så kul att vi hade med ett eget lag som kvalade in detta år.

På lördag var det även lotteri dragning och jag hade sån tur att jag vann.....en lökhackare!!! Så vi fick oss ett gott skratt   allihopa, nästa gång behöver jag ju inte släpa med mig hushållsassistenten utan då kommer jag med en snygg modern lökhackare under armen   

Idag söndag spelade Jontes lag sin sista match 07.45 så det var en trött mamma som släpade sig upp vid halv sju i morse   

Tog med mig Nova och Puma i bilen och direkt efter det att matchen var slut åkte jag iväg och gick en långprommis med dom. Det snöade lätt     men det var jätteskönt ute. Jag parkerade bilen på en stor uppskottad plan och när jag kom tillbaka till bilen körde jag ett lydnadpass med Puma. Det är så kul att träna med Puma, hon är så pigg och alltid på G.  Precis när vi var färdiga och jag och Puma busade med en kamptrasa, dök det upp två lösa svarta labradorer. Eftersom jag hade ryggen vänd mot det hållet dom kom springande ifrån upptäckte varken jag eller Puma dom förän dom var c:a tre meter ifrån oss. Jisses vad rädd jag blev, skrek rakt ut    Labradorerna började jaga en förskräckt Puma men när jag ropade på henne kom hon springade till mig direkt och satte sig fot. Duktiga tjejen    En av labradorerna kom rusande igen men när jag skrek NEJ åt den, vände den och sprang tillbaka till sin matte. Labbarna ville nog bara leka med Puma men eftersom hon blev lika överrumplad som mig så kändes det väl tryggast att vara med matte istället    Jag gick därefter några meter fot med Puma och hon hakade på precis som om inget hade hänt. (skönt) Därefter satte jag henne i bilen och gick kvinnan till mötes på vägen för att säga att allt gick bra. Hon blev så glad när hon såg att jag inte var arg och bad om ursäkt flera gånger. Men eftersom min bil inte syntes från vägen såg hon inte att det var någon som tränade på den uppskottade planen. Nåväl allt gick ju bra, hoppas bara att Puma inte reagerar negativt nästa gång hon möter en svart labrador.

Nu ska jag koka lite kaffe   och slänga mig i soffan ett tag. Ikväll kommer Evve hem från Skellefteå. Hon har varit på utbildning till agility-instruktör. Föresten har hon avslöjat att  hon anmält mig till radio programmet Mix Megapol, att få åka på en gratis utlands semester med Gry och en hel drös andra tjejer. Jag hade inte turen att komma med, hörde att det hade kommit in c:a 40 000 st namn men jag tyckte det var så gulligt av henne  det är ju tanken som räknas, tack gumman 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0