Julpyssel



                                                                   

Första advent idag...vaknade med ont i halsen och -21 grader utanför husknuten...första rastrundan   med hundarna var det bara att konstatera att någon skyltsöndag blir det inte idag. Fick torrhosta i kylan och det sved i halsen  Puma frös om tassarna  och hoppade omkring på tre ben.

Så många hundägare och hundar som det finns i Gällivare kommun skulle idag samlas och gå en hundparad. Vad jag senare hörde var att många hundägare hade samlats trots det kalla vädret, så kul

Jag har istället försökt kurera min hals idag, bara jag nu inte blir mer sjuk  
Har julpysslat hela dagen  hängt upp julgardiner, tagit fram juldukar, tomtar, adventstakar  och andra julsaker men vidare pigg har man inte kännt sig så det har blivit många kaffepauser  också!

Igår var jag och Evelina på funktionärs/stipendiumfest på hundklubben. Jättegod mat  och trevligt sällskap. Tyvärr glömde jag ta med kameran så några bilder kan jag inte bjuda på

Nu ska jag gå en snabb runda med hundarna....det är bara att pälsa på sig kläder eftersom termometern ligger på -22 grader ....brrr...


  Glad 1:a Advent till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0