Vardagshjältar

Äntligen lite ljust i tunneln...  Imorgon börjar jag jobba igen....på jobbet jag hade förut
Det har varit tunga månader rent ekonomiskt att klara sig med två tonårsbarn 


Tack mina vardagshjältar för att ni stöttat och hjälpt mig genom dessa månader:
Min mamma och pappa som stöttat mig ekonomiskt både med matpengar och bensin m.m m.m
Mina vänner som lyst upp tillvaron med middagar, biobesök och fika m.m m.m
Och alla andra vänner som med sitt positiva sätt fått mig att må bra och tänka framåt

Visserligen är det ju skönt att gå hemma och göra som man vill men jag har ju inte bara mig själv att tänka på...det finns ett talesätt som jag tycker är bra;
"Pengar är inte allt här i världen-för den som har dom"

Nu ordnar det sig iallafall ekonomiskt, sen får vi hoppas att resten också blir bra.....

Jag känner nu att jag har råd att beställa ett back on track täcke till Puma som jag tror blir kanonbra nu under vintern. Den är efterlängtad för snart börjar det bli riktigt kallt ute....

Eftersom jag ska börja jobba skift innebär det att jag inte behöver ta med mig hundarna till jobbet så ofta. Hundrastningen sköter barnen om när jag är på jobbet  

Nu måste jag fixa matlåda tills imorgon och stöka undan litegrann. Kommer vara mer än trött imorgon när klockan ringer....har ju haft ständig sovmorgon några månader....



 Jag kan minsann....
 Duktiga Puman


Kommentarer
Postat av: Monica, Micke och Sara

GRATTIS - vad skönt att du äntligen får börja jobba och får tjäna lite "kosing". Ett mycket bra talesätt angående pengar ....:)

2009-11-04 @ 07:53:10
Postat av: Siv å Pärra

Härligt att du börjar jobba igen! Ha det jättebra!

2009-11-04 @ 16:48:17
Postat av: ola

Ko sing... trodde det var bönder som tjänade det :)

2009-11-04 @ 18:58:50
Postat av: Lena

Jag är ju en bonde...har ju en hel djurfarm hemma :)

2009-11-04 @ 23:05:03
Postat av: Marie Louise

Grattis till jobbet. Det är skönt att vara hemma om man vet att man har ett jobb att komma till, annars är det bara jobbigt att gå hemma kan jag tänka mig. Och pengar är inte helt fel heller....

2009-11-06 @ 21:41:23
URL: http://agilityiza.blogspot.com
Postat av: Lena O

Härligt! Stort grattis! Själv sitter jag och fryser och nyser...

2009-11-06 @ 22:08:59
Postat av: Ida å Nemo

Hej, vad kul de var å träffas igår, har ju inte träffat Puma på så "nära" håll tidigare, vilken mysig dam, jätte fin =)

kanske vi ses idag me?

2009-11-08 @ 10:10:59
URL: http://idanilden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0