Dåligt med ork

Har så dåligt med ork nu Har en del saker att fixa men orken finns inte riktigt där. Det har hänt för mycket tråkigheter på kort tid som kostat på all energi. Och nattsömnen är ju inte den bästa  Men allt har ju sin mening även om det är en klen tröst just idag....

Puma är som vanligt full av energi, vi tränar lite lydnad inomhus och lite då och då när vi är ute på promenad. Hon är fortfarande "spökig" av sig när det är mörkt ute. Var förbi klubben på ons kväll och tränade lite. Vi har inte varit där på flera veckor....så jag tänkte att jag tar ett träningspass och ser om /hur det funkar. Puma höll noga koll på den mörka läskiga skogen, luktade mycket i snön och var ganska ofokuserad

Efter att ha krävt lite skärpning från damen och bytt från godis till repboll (som jag var extra snål med)  började det flyta på riktigt bra. Tränade inte så länge men det är ju bättre att avsluta när det är som roligast....

Idag tog vi ett pass inomhus och hon var superduktig   Så himla kul! Nova har nu lärt sig att hålla sig i bakgrunden när jag tränar med Puma och inte komma och störa  och Puma har full fokus på mig utan att bry sig i Nova. Många månader tog det att få detta att fungera inomhus men se där...plötsligt fungerar det....

Dock brukar Nova köra sin egen träning i bakgrunden  (om hon inte är fullt upptagen med att dansa framför tv:n) När jag säger stå, ligg osv till Puma gör Nova likadant....så ibland slinker det ner en godbit till henne också. Hon har listat ut  att det lönar sig att köra "fjärren" när matte tränar Puma....Smarta hund

Både Nova och Puma fäller mängder med hår just nu så dammsugaren här hemma går varm Jag hoppas båda hundarna får en riktig fin vinterpäls efter detta för nu börjar dom se lite tunnhåriga ut...

Nu ska jag gå en långpromenad med Puma och försöka ladda batterierna med positivt tänkande. Ha en trevlig fredagskväll allihopa!


 Puman


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej

Det känns tungt och det blir många hjärtlitande stunder tillsammans med sin underbara vän, men det enda man kan göra är att leva här och nu! På nått sätt så uppskattar jag varenda stund jag får tillsammans med Varga ännu mer nu och på det viset får vi faktiskt mer kvalitetstid nu och vi har fått en än mer tajt relation. Ni är duktiga som tränar på och kämpar!



Glömde skriva i mailet att det finns en hund på klubben här som har en D-höft med pålagringar och som är 6 år i full träningskondition, ekl spår och sök! Han har inte haft käningar av höften. Så du ser det finns hundar som lever bra med höfledsfel.



Kram Ulrika Och Varga

2009-10-26 @ 14:36:03
URL: http://www.laponiaschafer.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0