Ja det märks...

Ja det märks att vintern har kommit, iallafall hos mig... Lägenheten blir genast kallare och hur mycket värme jag än vrider på så går jag och småfryser hela tiden(fast det är ju klart, fönstrena i detta hyreshus är ju från 60-talet så speciellt "täta" är dom ju inte)
Även om jag bott här i Lappland hela mitt liv så får alltid min kropp en chock när första snön o kylan kommer...håller på att frysa ihjäl vid -2 grader  Sedan när vintern rasat på ett tag och det blir kring - 15-20 grader så är det ju bara lite friskt ute...känns inte alls lika kallt som -2 grader iallafall.

I helgen har Jonte varit borta och spelat hockey i Boden och Luleå  Nu när hockeysäsongen dragit igång lär jag inte se mycket av min son på helgerna eftersom det blir en hel del bortamatcher. Men på onsdag är det hemma mot Kiruna, ska bli skoj att åka och titta!

Jag och Evelina har sluppit laga mat i helgen...på lördag var vi hos mina föräldrar och åt mammas goda hemlagade köttbullar  och på söndag var vi hos Monika, Micke o Sara och åt jättegod älgköttsoppa Marie-Louise och Pigan (Marie-Louise nr 2) var också där och åt så det blev en hel del hundprat och det var jättetrevligt  

Dessutom hann vi med ett fika med tårta o kaffe hos Nina idag som fyllt 30 år, GRATTIS Nina

Hundträningen tar jag det lugnt med....Igår på kvällsprommisen skällde Puma ut en sop-påse som låg på vägen och kvällen före var det en jordklump i snön som var jätteläskig...

Idag tog vi en låång promenad på förmiddagen och när vi kom tillbaka till bilen dök det upp en annan hundägare med en spets i kopplet. Puma lyssnade inte på inkallningen utan sprang fram och stod och skällde en bit ifrån så det var bara att gå och hämta henne i nackskinnet  Därefter släppte jag henne och hon fick order om att "gå till bilen" En gång försökte hon vända tillbaka men jag gav henne onda ögat så hon ändrade sig och pinnade på till bilen. Eftersom jag bestämt mig innan att köra lite fot positioner åkte jag iväg en bit med bilen så vi kunde träna störningsfritt. Vi körde även läggande under gång, inkallning och båda momenten satt klockrent så det blev ett bra avslut med en glad hund och en glad matte


Nu är det dags att försöka sova några timmar, go´natt!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med, det är svinkallt men förhoppningsvis vänjer vi oss som alla tidigare år ;)

NU har jag satt igång med lydnadsträningen igen med båda två, så säg till om du åker och tränar så hänger jag gärna med.

2009-10-13 @ 10:09:47
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Ida å Nemo

Håller åxå med om kylan...brrr... på våren när de är -2 är de ju döööö varmt å på hösten dööö kallt =)

Ha de bra

2009-10-13 @ 16:39:26
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Carina & Co

Haha, typiskt unghundar att reagera på soppåsar eller en gren som rör sig i vinden.



Kul att du håller i positionsträningen och inte går in i gamla vanliga fotspår.

2009-10-14 @ 08:01:54
URL: http://go-fullspeed.blogspot.com
Postat av: Marie Louise

Jag har också tagit upp lydnadsträningen igen, Iza har börjat bli sitt eget jag igen efter en nojig period. Helt bra är det väl inte ännu, vissa saker som hon lärt sig som valp kan fortfarande vara "jag förstår ingenting, vad menar du matte"????

2009-10-18 @ 09:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0