Agilitydebut och tv-program

I helgen var det dags att åka på agility-tävlingar till Luleå. Puma och Evelina har debuterat på tävlingsbanan och det gick bra.
Nog för att Puma var lite ofokuserad på banan, sprang fram till hinder som hon tyckte var kul...hallå lillmatte ska vi ta den här istället...eller den här....men det var inte resultatet som var viktigt utan känslan för Evelina att köra Puma under tävling.
Och det bästa av allt var att Puma inte stack iväg till publiken eller till mig  Hon tittade alltid åt mitt håll ett snabbt ögonblick innan startögonblicket men sen var det Evelina som gällde. Duktig tjej

Vi har fått ett gott skratt när vi tittat på filmerna och korten efter alla loppen, Puma har ju en helt annan stil än Nova när hon studsar fram på agilitybanan....
Men hon lyckades få en liten fan-club på söndag...två små pojkar tjatade ihärdigt på sin mamma: -När ska den "stora" schäfern hoppa, ska den tävla? Till slut var mamman tvungen att fråga Evelina om Puma skulle ut på banan och till pojkarnas glädje var det strax Pumas tur!

Vi bodde på First Camp i Luleå. Det var fina stugor och inte så dyrt    eftersom det är lågsäsong nu. Men nog var det skönt att komma hem på söndag och sova i egen säng, jag kände mig väldigt sliten.

Här några bilder av Puma-bus in action!


Puma testar träningshindrerna.



Evve o Puma i startdebuten.


Jajemen lillmatte, jag tar kontaktfältet


Slalomet gick kanon!


Några stilpoäng?


På väg mot mål.


Evve i starten med Nova.


Inte lätt med en taggad bc i starten.



Lite actionbilder..





Nova ger järnet!


Puma i stugan.

OBS!
För alla er bloggläsare som är intresserad så kommer tv-programmet Go´kväll att sända Barbro Börjessons Hundskolan med Evelina och Nova

ONSDAG 16 SEPTEMBER KL 18.15 I KANAL 1.







Kommentarer
Postat av: Maria och SuperDonna

Tack för Grattisen! Jag är så lycklig så det finns inte :)

Puma gjorde ju en jättebra debut. Hon var så söt på banan!

2009-09-14 @ 13:23:21
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Anna-Karin och Dante

Härligt det ser ut med Puma på banan...hon ser ut att trivas...har faktiskt haft lust att testa med Dante. Spännande att få se TV.programmet.

Ha det.

2009-09-14 @ 16:48:57
Postat av: Annika

Å då måste jag kolla tv programmet spännande o)håller med Puma var jättesöt på banan verkligen stilpoäng tycker jag:)

2009-09-14 @ 21:11:01
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Monica, Micke och Sara

Det ser kanonhärligt ut med fina Puma på agilitybanan men jag hade velat se filmen.............kanske en filmafton :)



Nova är ju en riktig fartkanon - det syns verkligen på korten vilken otrolig fart hon har - härliga bilder.



Ha det

2009-09-15 @ 08:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0