Härliga bilder

Hanna Lovén hade fotat två härliga kort på Evelina och Puma när dom debuterade i Luleå. Måste bara visa dom här i bloggen! Om ni vill se filmerna från agilityloppen på Puma och Nova så gå in och kika på Evelinas blogg!




 Härliga Puma ger allt vad hon har
på banan



Puma valde att springa på Evves högra sida
istället för att hoppa över hindret!
Men lika kul hade dom ändå!


Idag var jag en sväng till Nautanen och tog en skogspromenad med hundarna. Det är så härlig fin skog där med många gamla träd och rötter! Ett av mina favoritställen
 
Passade på att fota "trollgubben" som Malin visade mig en gång när vi var där med hundarna och spårade...

 
 Trollgubben.

 

 

 
Nova tar en paus i lingonriset.


En riktigt gul svamp lyste upp i skogen.


Två fina tjejer lyser också upp i svampskogen

Saknaden av Nelly-pigan har idag gjort sig påmind. Men våran fina skogspromenad idag gjorde att jag kände ett inre lugn.


Saknad kompis

Har även varit och tränat lite lydnad med Puma idag. Eftersom jag har planer på att prova tävla i lydnadsklass 1 till hösten måste jag finslipa på vissa saker. Bland annat hade det ju varit trevligt om Puma kunde sitta luugnt och fiiint vid tandvisningen   Som det är nu vill hon gärna hoppa upp i ansiktet och dela ut några pussar...det hade ju varit trevligt om domaren slapp torka ansiktet efteråt med en servett...

 Monika ställde upp som försökskanin idag och efter några gånger gick det riktigt bra. Jag måste lägga in lite rutiner så Puma förstår att nu är det tandvisning som gäller och inte "budföring-rolig buse-fullt ös"



GLÖM INTE TITTA PÅ GO´KVÄLL ONSDAG 16/9 KL 18.15 PÅ SVT1
NÄR BARBRO BÖRJESSON HJÄLPER EVELINA MED NOVA.



Kommentarer
Postat av: Monica, Micke och Sara

Ja, Nautanen är verkligen ett ställe där man får ett lugn och kan ladda batterierna.



Härliga bilder!



Har tittat på filmerna och fina Puma är verkligen härlig att se - vilken livsglädje....:)

2009-09-16 @ 07:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0