Tv-stjärnan

Igår samlades vi på klubben och tittade på tv-inslaget om Nova och Evelina. Egentligen borde Evve ha legat nerbäddad i sängen eftersom hon var så förkyld  men det kändes roligt att titta på programmet med annat hundfolk som känner Nova väl. Jag är nöjd över hur dom skildrat vårat problem med Nova här ute på parkeringen med grannarna. Och Nova "skötte sig" perfekt denna dag, hon var en riktig bitch och tack vare det kunde Barbro hjälpa Evelina med tips och ideér hur vi ska kunna minimera problemet.


 Tv-stjärnan Nova

Jag kan tänka mig att många agility-människor i norra landet tappade hakan  när dom såg att Evve och Nova var med i Hundskolan. Nova som är så duktig när vi är ute och tävlar och är helt obrydd i alla människor, hundar och tält ute på tävlingsplatsen. Nej det är bara agilitybanan som gäller, bryr sig inte om domaren som kan röra sig ganska nära ute på banan.

Och Evelina var så bra   Hon var så duktig och modig som vågade ställa upp i tv, allt för att hjälpa sin hund... Många grannar har varit mycket positivt inställd att vi verkligen försöker. Dom tycker att Nova har blivit lugnare, fortfarande får jag ibland slänga kopplet i marken ute på parkeringen men då slutar hon skälla och rycka i sitt eget kopplet. Med Evve går det bättre...Hon är ju matte till Nova och matte kan vara ganska bestämd...

En av våra grannar (som gnäller på allt och alla) är ju dock missnöjd att Barbro var här och hjälpte oss. Nej han vet ju såå mycket om hundar(har ingen hund själv) I flera år har jag fått höra hans hackande om Nova och tålmodigt har jag lyssnat, försökt förklara och ta hänsyn.
Men i somras när Barbro hade varit här hoppade han på mig igen. Den här gången var det inte bara fel på Nova utan också på rasen Border collie... Och jag fick nog.... Jag behöver inte gå in på detalj vad jag sa för dom orden blir nog kraftigt censurerade... men grannen har lämnat mig ifred efter det... Att man måste bli så förbannad för att folk ska sluta lägga sig i ens liv...

Idag har vi varit på hundmassage med Nova. Ros-Marie (hundmassören) kände bara igenom Nova idag för att hon skulle vänja sig vid att någon annan tog i henne. Nova slappnade av ganska fort och Ros-Marie fick t om massera tassarna  något som jag aldrig trodde skulle gå eftersom Nova är väldigt rädd om sina tassar. Nästa vecka ska Ros-Marie massera igenom Nova ordentligt. Bra för Nova och samtidigt en bra social träning  för henne. 

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan ett tag,ha en trevlig kväll


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja trist man ska behöva bli arg.Tänkte på grannen.

Å vad Nova var söt i tv när hon kikade fram bakom bilen vi blev alla förälskade i henne.Vilken fin

hund hon är hoppas få träffa henne nån gång.Ha en

riktigt trevlig helg //Annika

2009-09-24 @ 22:20:40
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Monica, Micke och Sara

Evelina och Nova var jätteduktiga som gjorde detta och sedan blev ju resultatet jättebra också...duktiga tjejer!!



Men som sagt jag hade velat se mer - Nova på agilityplan - det har varit nåt de!!

2009-09-25 @ 14:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0