Glad Påsk

Jag och Puma önskar alla våra bloggläsare en riktig Glad Påsk!!



Denna påsk är det bara jag och hundarna som är hemma hos mig. Långpromenader med hundarna, lite lydnadsträning, tvättstuga och kaffebesök av kompisar som stannat hemma under påsken har hunnits med

I torsdags var jag, Puma och Marie-Louise med Aramis (Misse) och tränade lite stadga med våra vovvar. Det är så himla bra träning och jag känner att jag kan ställa krav på Puma och hon förstår vad jag menar.
 
Möten med andra okända hundar går bara bättre och bättre och även om det kan komma ett skall ibland när hon upptäcker den andra hunden svarar hon snabbt på min korrigering och blir tyst


Idag när jag var på långpromenad efter en upplogad väg med båda hundarna lösa knakade det till i skogen och där stod ett tiotal renar...ve och fasa  Båda hundarna flög upp i plogkanten och Puma gav full hals...jag skrek stanna och hit och började springa efter vägen  och snabbt hade jag sällskap av två fyrbenta vänner!
Vet inte om det berodde på det mumsiga hembakta hundgodiset jag hade i fickan   eller om matte såg så himla rolig ut där hon galopperade efter vägen... men många godisbitar delades det ut av en lycklig matte iallafall...

Idag har jag och Puma börjat träna lite smått på rutan, något vi inte gjort sen september när vi var på kurs hos Carina Andersson. Nu har vi iallafall köpt egna koner och en duktig Puma-tös jobbade på bra när jag skickade henne mot konerna Vi får väl se hur långt vi hinner i det här momentet innan jag ska gå på kurs igen i maj med Carina men vi tar det lugnt, lugnt och nöter på...

Även apportering med metallen provade vi på och det gick kanonbra  Som jag kämpade i somras med denna metall-apport...Puma tyckte den var blää

Men med lite funderingar hit och dit  under vintern har jag kommit på ett sätt att få Puma att värdesätta denna metall-apport och det har tydligen lyckats eftersom Puma glatt sprang och hämtade den varje gång idag...
  DUKTIG TJEJ  

Och hur har jag då burit mig åt?? Jo en ganska enkel metod faktiskt...varje gång jag kommer hem från jobbet möts jag av en överlycklig Puma som gärna knycker både matback eller vantar av mig...snabbt som attan har jag istället gett henne metall-apporten, jagat runt henne (stackars grannar) några glädjevarv i lägenheten innan vi ersatt metallen med godis...  ja det var ju det där med att glädje och träning ska gå hand i tass helt enkelt


 Påskgodis?? Nej hemmagjord hundgodis

Önskar er alla en fortsatt Glad Påsk!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Hoppas ni haft en riktigt mysig påsk grattis i efterskott duktig du e bakat eget hundgodis:)

2010-04-05 @ 19:43:14
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0