Sol och fiske

I lördags efter långpromenad och lite träning med hundarna åkte jag iväg och hälsade på Eva och Dick i deras stuga. Det var verkligen toppenväder, sol och lite svag vind.

Deras stuga är verkligen mysig, här kan man koppla av och ladda batterierna. Vi hann även med en fisketur i båten   Jättekul även om Dick fick upp mest abborrar och vann våran interna fisketävling, ha ha

Idag har jag mest pysslat på här hemma och på eftermiddagen blev det hundträning.
Precis när jag skulle åka iväg började det regna ganska typiskt när man haft hela dagen på sig...men jag hann få med regnjackan iallafall. Jag började med att lägga ut ett spår till Puma som fick ligga över en timme.

Under tiden tränade jag lite lydnad och bruks med Puma. Har inte bestämt mig för om jag ska vara med på hemmatävlingen ännu i brukset. Vi har ganska mycket att träna på ännu eftersom all tid har gått åt till lydnadsmomenten denna sommar. Och det märks eftersom Puma krånglar  i både framförgåendet och budföringen. Och krypet har vi inte ens börjat med...Men framförgåendet börjar bli bättre, gick riktigt bra idag Men vi får se hur mycket vi hinner träna bruks under de närmaste veckorna. Vi ska ju ha kul också

Något som inte krånglar däremot är spåret  Så duktig schäfertös ute i skogen! Jag hade lagt ett längre spår med 3 st pinnar och ett slut. Hon spårade som på räls . Försökte lura henne på ett ställe när jag lade spåret...kom på en stig och istället för att korsa den följde jag den en lång bit...sen rakt ut i skogen till vänster... men inga problem för schäferbuset...hon märkte direkt att jag slutat gå efter stigen, snurrade bara runt ett varv där jag vikit av, blåste ur nosen och sedan in på spåret igen till vänster  Så himla duktig!!

Blöta med nya myggbett åkte vi hem, nöjda efter en rolig träningskväll



Eva och Dicks mysiga stuga.

 
Rogivande...


En gluppsk abborre...


Näckros.
Här lurade nog gammelgäddorna...


Nu vinkar kudden åt mig och klockan är alldeles för mycket...
Ha det gott allihopa!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0