Raska steg i skogen

Under veckan som gått har jag varit fruktansvärt trött  
För att orka träna med Puma efter jobbet har jag varit tvungen att ta en o annan powernap på soffan   Men träna har vi iallafall gjort och jag är så glad att mina vovvar får mig att komma ut en sväng, istället för att tillbringa kvällen i soffan, halvt sovande

Skott-träningen på onsdag blev likadan som förra gången. Platsliggningen gick jättebra men under budföringen stack Puma till skytten igen...Sedan cirklade hon runt ett tag och satte sig, oblyg som hon är  och tömde sitt eget magasin en bit bort  Jag blev lite förvånad eftersom hon var rastad innan men jag vet inte om det var någon överslagshandling, hon tog god tid på sig innan hon kom när jag ropade på henne sen... så hon kände nog på sig att det blev fel

Nåväl vi körde budföring utan skott men stod närmare varandra och då gick det bra. Jag får backa bak i träningen igen i detta moment, bara köra enkla övningar så fixar vi nog det

Även spår har vi hunnit med i veckan och "något" fanns det då där i skogen som både jag och Puma reagerade på...  Jag lade ett ganska långt spår till Puma och när jag kommit halvvägs brakade det till i skogen snett bakom mig. Jag stannade upp, stod ett bra tag och lyssnade och kikade om jag kunde upptäcka vad det var för något. Men det var tyst och lugnt så jag fortsatte, med något raskare steg och la ut dom sista apportpinnarna. Lite obehags känsla fick jag men bestämde mig ändå för att gå spåret med Puma.

Väl ute i spåret gick det jättebra, Puma plockade pinne efter pinne  och jag slappnade av. Just efter fjärde pinnen stannade hon till, ryggade tillbaka och reste ragg   Det var några meter ifrån där jag själv hört att det var något i skogen...jag fick högljutt mana på henne att ta upp spåret igen medans jag kände rädslan komma krypande...huj huj  Puma har aldrig betett sig så här i skogen och var det inte för att vi var tvungen att gå rakt fram för att komma till vägen igen hade jag avbrytit spåret och gått en annan väg.
Efter andra försöket tog hon åter igen upp spåret med en ivrigt påhejjande matte i spårlinan Och nu gick det fort, jag sprang bakom henne i linan medans jag höll koll på omgivningen. Men hon spårade exakt i kärnan, det var bara att haka på och snabbt var vi framme vid slutapporten som låg intill vägen

Huj huj, jag kommer aldrig mer att gå spår på det där stället igen...

Idag har det regnat hela dagen  så dagen har ägnats åt film och tv-tittande.
Puma har fått vila tre dagar från träningen men idag har hon härjat på med sina leksaker , mattes snusdosa har ivrigt slängts i luften, sockar har stulits från tvätten och Nova har blivit uppretad av henne mer än en gång

Så det var bara att åka ut en sväng med hundarna, vi gick en skogspromenad i regnet och det var riktigt skönt. Hundarna rasade på som galningar  i skogen och efteråt åkte jag förbi klubben och tränade lite lydnad med Puma. Träningen gick jättebra och trots regnet var det riktigt roligt att träna.

Här några bilder från idag



 Med glimten i ögat


Nova tränar balans på en sten


Duktiga Nova
Schäferbuset i bakgrunden håller
på att plantera skog... 

 
En paus i skogsracet

 
Lyckliga hundar

 
Nova tog med sig lite av skogen

 
 Träning på torpet


Det finns fler som varit trött under 
veckan...Nova är med Evve på jobbet
och måste också ta en powernap på 
eftermiddagen

 


Kommentarer
Postat av: ida & Nemo

men fyyy va läskigt =( Vart var det du la spåret, vill nog inte heller lägga där.

2010-06-22 @ 17:49:48
Postat av: Lena

Knappt 150-200 meter in efter skjutbanans väg (som ligger mitt emot flygplatsen.) Är ofta där och tränar men då mycket längre in efter skogsvägen, framme vid förrådet. Där har det aldrig varit problem så jag håller nog mig där även i fortsättningen ;)

2010-06-23 @ 00:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0