Tävlingsdebut

Så har jag och Puma varit och gjort våran lydnadsdebut i klass 1  här i Gällivare. Har varit nervös  sedan jag skickade iväg anmälan till tävlingen men på själva tävlingsdagen inföll ett lugn, var inte ens nervös när jag skulle in på tävlingsplanen med Puma, bara heltaggad
Med glimten i ögat lyckades Puma  skrapa ihop 175 poäng och ett första pris  

På prisutdelningen hade jag ingen aning om hur det hade gått, hade bara skymtat en 7,5 poäng och två 10 poängare  men jag kände mig helnöjd över våran debut. Så förvånad och glad jag blev när vi fick 175 p och en tredje plats bland 15 st...

Mest glad är jag över platsliggningen med Puma, hon höll inte på att ändra ställning och krypa framåt utan låg så fint på samma plats... och luktade bara lite grann i gräset. Fick 9.5 poäng av domaren för att hon upplevde henne lite orolig men jag är helnöjd   

Nu ska jag sätta mig och analysera vårat tävlingsresultat med egna ord och tankar
För egen del är jag nöjd att jag inte lät tävlingsnerverna spöka omkring i huvudet utan kunde fokusera på det som var viktigt, nämligen att ha kul ute på tävlingsplan med Pumabus


Mattes duktiga schäfertös 


Kommentarer
Postat av: Malin & Nessa

Härligt! Vilken bra debut! Grattis, Grattis, från både mig och Nessa!

2010-06-12 @ 14:48:00
Postat av: Ola

Grattis grattis :)

2010-06-12 @ 15:51:28
Postat av: Monica Micke och Sara

Jag får nog försöka påverkas av ditt lugn till nästa tävling - själv var jag nog alldeles för "stirrig" men jag får nog också ta till spikmatta...:)



Grattis till eran fina prestation och visst var det härligt lugnt på platsliggningen..:)

2010-06-12 @ 19:57:55
Postat av: Ida å Nemo

Grattis!!! Bra jobbat!

2010-06-13 @ 06:56:04
Postat av: Anna-Karin och Dante

Jätte grattis till dig och Puma bus..ni är så duktiga.

2010-06-13 @ 19:00:26
Postat av: Pigan och Misse

GRATTIS! Vad glad jag är för eran skull, känns bara så trist att jag inte kunde komma och se er.



Aja, vi hörs av och syns snart hoppas jag!

Ha det så gott!

2010-06-13 @ 22:08:19
Postat av: Alex och Piri

Grattis!!!

2010-06-14 @ 11:16:33
URL: http://ellexsandra.devote.se
Postat av: Marie Louise och Iza

Jättegrattis, ni är så duktiga du och lilla Pumabus

2010-06-15 @ 19:07:57
Postat av: Ulrika

Grattis =D

2010-06-19 @ 12:05:57
URL: http://www.laponiaschafer.zoomin.se
Postat av: Alex och Piri

Ja hon är faktiskt ganska charmig om jag får säga det själv, haha ;) Men det tog ett tag innan jag vande mig med hennes päls, föredrar den normal pälsade varianten. Många brukar påpeka att Piri ser glad och pigg ut (och ung). Jag menar att det beror på att hon inte förstår bättre ;)Lycka till med kommande tävlingar! :)

2010-06-19 @ 20:17:29
URL: http://ellexsandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0