Egen Puma-tid

Eftersom Evelina åkte iväg    med Nova till hennes pappas stuga i helgen har jag och Puma haft mycket egen tid. Vi har gått långprommisar där jag passat på att träna bl a inkallning och "stå" 
I vanliga fall där jag har med båda hundarna har Puma svårt att släppa koncentrationen på Nova och lyssnar med ett halvt öra (förutom inkallningen, där är hon riktigt duktig)
Nu gick det iallafall kanonbra och det märktes att hon tyckte det var kul när jag gav henne lite uppgifter att lösa efter vägen. På lördag när vi var ute och gick inbjöd hon själv till inkallning/fot genom att helt plötsligt komma i full galopp  och snyggt svänga in vid min vänstra sida till fotgående...ha ha ja hon är för härlig Puma buset

Både fredag och lördag kväll var vi och körde ett lydnadspass. Eftersom dom hade kurs på klubben under dagen passade vi på att åka ut till klubben lite senare på kvällen. Både framförgåendet och rutan har vi fått ett litet bakslag på så det måste jag klura lite i hur vi ska få till det

I framförgåendet vill Puma gärna börja dra till vänster igen så jag har tänkt att backa några steg och börja om från början. Dom så kallade "groparna" som Siv lärde mig. Annars har hon en bra fart framåt så det känns som om vi nog ska få till en rak linje så småningom...    I rutan har hon börjat sätta sig istället för att stå, har hänt att jag hunnit klicka henne när hon står i rutan och i nästa sekund har hon vänt sig mot mig och satt sig...lite klurigt men samtidigt ett nytt moment och en ny utmaning att bita i

För övrigt har jag passat på att storstäda i lägenheten  Evelina har just nu extra besvärligt med allergin  mot hundarna som fäller vinter pälsen och snö-möglet som virrvlar runt ute så när hon varit i stugan har jag dammtorkat och vaskat runt. Till veckan är hon hos sin pappa så det blir nog skönt för henne att pausa lite från hårbollarna här hemma...

Vi har fått låna en luftrenare av Ninas mamma, tack så mycket!!

Kan lugnt säga att Nova var väldigt trött   när hon och Evve kom hem från stugan...och det är inte en vanlig syn... annars brukar hon klämma till med ett o annat glädje tjut när hon rusar in i hallen men nu fick man bara en trött svansviftning, en putt med nosen innan hon nöjt rullade ihop sig under köksbordet

Men så har hon också haft en kanonhelg med en egen gård att spana över  och en massa bus hela dagarna. Kolla in dom fina bilderna på www.nellan.se

Nu är det dags att kvällsfika lite    och försöka varva ner så man får lite nattsömn innan ny arbetsdag imorgon. Dock en kort arbets-vecka...så himla skönt





Kommentarer
Postat av: Pigan & Misse

Duktiga Puma :)



Jadu, helgerna går alltid åt till en massa städ eller hussysslor på någe konstigt vis. Men det är så skönt sedan när det väl är gjort. Skönt att min krake är frisk nu så vi kan träffas igen. Vi är redo!

2010-05-10 @ 01:42:46
Postat av: Annika

Tack för inlägget i min blogg:) ja är så jättekul

att träna agility hoppas nu bara han har bra höfter vi kan fortsätta med det.Ja de tog pralinen på 5 min:( var så glad så kan inte beskriva i ord då vi träffade honom igen:) Ja det är verkligen balsam i själen att vara i fjällen var så fint på vintern.Anners är hösten o Abisko mitt favvoställe.

Du har verkligen en jättegullig dotter:) Ha en trevlig helg Kram Annika

2010-05-13 @ 10:07:02
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0