Ute i skogen

Dags att dansa regn/soldansen så man blir av med den här snön!
 
Igår var jag och snokade runt igen efter lite spårmarker och jag lyckades hitta ett ställe i skogen där jag bitvis hade barmark och bitvis fick kravla i snön.

Spåret fick ligga i c:a 45 min innan jag selade på en mycket ivrig Puma som sjöng schäfer-visan för full hals    Efter några meter tappade hon spåret, snurrade runt runt och efter andra försöket var jag tvungen att samla in henne och lugna henne, förklara att man inte bara kan dra iväg som ett skenade lokomotiv utan man måste följa spåret...

Efter en kort paus gjorde vi ett nytt försök och nu gick det mycket bättre men jag var tvungen att hålla tillbaka henne annars hade jag nog flygit som en vante i den blöta skogen. Första pinnen missade vi men hon tog vinkeln därefter perfekt, saktade ner på farten och fortsatte noggrant efter spåret och plockade upp resten av pinnarna, duktiga Puma  Vad spelar det för roll att man kom dyblöt tillbaka till bilen när man har en sån duktig schäfertös med sig i spårskogen

Just nu har jag jouren på hunddagiset ute på klubben så jag har samtidigt passat på att träna lite lydnad med Puma. Igår blev det två lydnadspass, ett på dagen och ett senare under kvällen 

På dagen var även Maria där och till Novas stora lycka körde hon ett agility-pass med henne

På kvällen fick jag och Puma sällskap på lydnadsplanen av Monika och M-L. Trodde Puma skulle vara ordentligt trött i huvudet efter dagens spår och tidigare lydnadsträning men det blev ett lyckat pass. Hon var lyhörd och fokuserad, kikade bara ibland på Monika och Sara (eller på Micke) vad dom hade för sig...

Marie-Louise fick kämpa på med Misse   som var väldigt nyfiken på vad alla andra pysslade med på lydnadsplanen men Misseman är bara året gammal och då tappar man lätt koncentrationen      Efter att jag och Monika tränat färdigt våra fyrbenta fick M-L och Misse köra lite kontakt övning och nu var schäferpojken genast med på noterna och det blev en bra avslutning


 
Årets första spår i skogen


Efter första vinkeln började Puma
lugna ner sig och nos-arbetet var på topp



Mallig Puma kommer med pinnen 


Bus med pinnen 


Ska vi träna då matte?


Du o jag matte
Monika och Sara tränar.


Vaa? Matte hallåå...spring inte iväg 
M-L och Aramis "Misseman" tränar
kontaktövning.


MATTE HALLÅÅÅ, DU GLÖMDE MIG!!



Här är jag!! 



Duktig kille


Efter avslutad träning myser Micke i 
kvälls solen


Kloka Micke filosoferar

Idag har jag varit tidigt ut till hundgården, jobbat flex några timmar på jobbet, gått promenad med vovvarna och umgåtts med kompisar. Imorgon planeras det lite hundaktiviteter igen, vi får se vad det blir  



 
 


Kommentarer
Postat av: Pigan & Misse

Vilka härliga bilder.

Duktiga Puman ser ut att trivas med spårselen på, vi får borde ta och spåra ihop här under våren och sommaren:) Vi hörs av imorgon och bestämmer tid på söndag. Nästkommande vecka blir det mkt träning för att förbereda lite inför kursen! Hur jobbar du då?

2010-05-15 @ 00:55:16
Postat av: Lena

Jag jobbar fm och slutar 14.00 varje dag så det passar perfekt :)

2010-05-15 @ 11:33:14
Postat av: Siv å Pärra

Bravo du lyckades få till regn och sol dansen!!! Kan du lära mig?

2010-05-15 @ 20:39:18
URL: http://nemarsparran.hundsida.se
Postat av: Lena

Ja jag blev nästan lite rädd när jag skrivit så i bloggen och två timmar senare bröt århundrades åskväder ut...och jag hade gått och lagt mig och sov utan att vakna...men nu har det ju försvunnit mycket snö iallafall :) Ska lära dig lite steg i regn/soldansen :)

2010-05-15 @ 22:15:34
Postat av: Monica Micke och Sara

Ja inte vet då jag om jag skulle våga lära mig den regn/soldansen för nog blev jag allt lite orolig inatt när blixtrarna och knallarna avlöste varann....att du kan åstakomma sånt...:)



Fina bilder du lagt in och nog ser det väl härligt med spårlinan på hunden och apporten i munnen....:)



Längtar till nästa helg när det blir träning och åter träning.

2010-05-16 @ 00:12:56
Postat av: Maria Ö

Hjälp Lena du tog nog i lite för mycket när du rockade loss :) Vilket åskväder hahaha, men snön försvann ju. Tack för att jag fick låna Nova, det var hur kul som helst och tack för Grattis, är sååå nöjd att äntligen få slippa tråkiga klass 1, kanske jag också börjar tycka det är roligt med lydnad nu. Vem vet.

2010-05-17 @ 10:06:03
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Annika

Vilken söt spår tjej:)Kan tro hon var ivrig i början så kul att jobba lite, hon verkar vara en rigtigt duktig vovve:)

2010-05-18 @ 11:43:14
URL: http://mampaankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0