Bra krut i träningen

I måndags efter jobbet bytte jag till sommardäck på bilen. Kanske det var därför det började snöa någon timme efteråt...    ... och snöade hela kvällen...
Mitt i snöovädret hade vi kurs med lydnadsgänget på kvällen   Vi tränade lite allt möjligt, bl a hopp över hinder, budföring, framförgående och platsliggning. Har märkt att Puma har väldigt svårt att slappna av på platsliggningen, hon ligger uppskruvad som en fjäder och följer omgivningen med spänt intresse   men det är bara att träna på så får vi se var vi landar.

Idag var vi ett gäng från jobbet som var på kick off. Chefen från Malmö informerade om företagets framtidsvisioner och vad som händer i företaget idag. Det är bara hålla tummarna nu att vi alla får behålla jobbet till hösten.

Idag på onsdagsträningen hade vi skott träning   det passade ju perfekt att träna eftersom Puma ska på MH:et på lördag. Allt gick bra, jag busade med en repboll och kampade med Puma och hon reagerade inte nämnvärt när skotten kom så jag tror inte det blir några problem.

Nu börjar strax andra perioden i hockey VM, Sverige-USA   så jag ska fortsätta kvällen framför tv:n. Imorgon jobbar vi bara halv dag eftersom det är valborgsmässoafton    ja jo det är ju Kungens födelsedag också 


Kommentarer
Postat av: Maria och Lava

JAAAA mycket platsliggning ska det bli. För nu jä..la ska det sitta. Tränar platsliggning minst en gång om dagen men oftast två. Hoppas att det ger resultat. Platsliggning och slalom ligger i fokus :) Det är så roligt att vara ute och träna nu när vädret är så bra, hoppas det fortsätter.

Vi syns på måndag

2009-05-01 @ 11:13:18
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0