Agilityträning

Idag var jag och gick en långprommis med hundarna.Eftersom Puma har "palt"  instoppade i parabol-öronen när jag har Nova med är det skönt att Nova är så duktig på inkallning.Var Nova springer där springer också Puma,hon följer henne som en skugga   När jag sen promenerat ett tag och provar ropa på Puma så kommer hon som ett skott,då har väl Nova pryglat upp henne tillräckligt för att matte med godiset är roligare 

Ikväll var vi på agility-träning med Nova och Puma.Agility-gänget har ordnat en lokal inomhus i Malmberget.Visserligen är den inte så stor men det känns jätteskönt att slippa åka till Jokkmokk     varje söndag under vintern.Men jag tror farbrorn på matstället Smedjan i Jokkmokk saknar oss,vi var ju alltid in där och åt innan vi åkte hemåt.
Jag filmade mest när Evelina tränade med hundarna men här är lite kort på världens bästa agility-Puma 


 Koncentrerad 


Duktig tjej 


Glad svans 


Superduktig på balansbommen

Tack Evelina för att du tränar med Puma 

Puma älskar agility(som sin mor Prima)och jag tror att det blir perfekt att kombinera med lydnaden och spårträningen i sommar.Gå in på www.nellan.se och se filmerna från dagens agility-träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0