Lite träning

Idag när jag fick första utbetalningen från a-kassan fick jag en chock...7 st karens-dagar...(trodde det var 5 st) Så två veckors stämpelkort gav mig 1660:- i handen   Har regeringen tänkt att man ska strunta i och betala sina räkningar när man blir utan jobb? Nåväl nu har jag ju "gjort bort" mina karensdagar,hoppas jag slipper ett nytt hjärnsläpp nästa gång jag öppnar kuvertet från a-kassan 

Ikväll har jag äntligen varit på klubben och tränat lite lydnad med Puma-buset  och Nova   Det var jätteskönt ute,kring -6 grader.Själva träningen gick si så där,Puma hade svårt att koncentrera sig. När vi gick fot utan koppel satte hon sig till 90% snett när vi stannade,ibland till och med snett framför mig   men egentligen är det ju inte så konstigt, jag har ju bara koppel-rastat henne när jag varit sjuk    så vi har ju lite att ta igen så att säga.

Inkallningen gick däremot jättebra,hon har börjat förstå att man ska sätta sig bredvid matte när man kommer fram,även om hon ibland har sån fart att hon har svårt att få stopp på knoppen och kroppen i rätt ögonblick. Sedan tränade vi lite framförgående och ordet "stanna". Det gick förvånansvärt bra med tanke på att vi just börjat med det momentet.

Sedan var det Novas tur.Vi tränade mest fot,ställande och läggande,hopp över hinder och inkallning.Nova hakade på, som vanligt supertaggad.Allt ville hon göra snabbt,snabbt och lite slarvigt    Det var som om hon tänkte;
 -ja, ja jag kan det här... nu gör vi något annat.Två gånger sprang hon fram till förrådet där vi förvarar agility-sakerna          så det var väl det hon hade i tankarna   

Sedan åkte jag iväg för att rasta hundarna efter en skogsväg.Tänkte att dom skulle få springa av sig innan vi åkte hem...
Det jag inte tänkte på var att det var ganska mörkt ute och även om jag hade med mig en ficklampa kändes det VÄLDIGT mörkt...hundarna sprang glatt och busade med varandra men ju längre bort vi gick från bilen ju mer tveksam blev jag...
Och det blev inte bättre av att Puma helt plötsligt stannade upp,lyssnade in mot skogen och började voffa...
Så det var bara att vända på klacken och snabbt skynda till bilen igen  
Ja man ska inte titta på dom där skräckfilmerna när man är så kaxig och åker ut efter en mörk skogsväg för att rasta hundarna på kvällen 


 Hjäälp matte...ett spöke i skogen...



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vad är det för vitt som syns bakom Puma?

2009-01-30 @ 20:16:39
Postat av: Lena

Det är Novas ögon som lyser...tror jag...

2009-01-30 @ 20:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0