snö,svininfluensa,sena nätter....

Oj vad det har snöat...  Puma är så lycklig när vi är ute på rastning, skuttar omkring hit o dit i kopplet...värre är det nog för mina föräldrar som bor i villa, kan tänka mig att det är kämpigt att hålla undan all snö. Undra hur mycket som kommit det senaste dygnet???

Har nu börjat min em vecka så det blir sena nätter innan man kommer i säng. Slutar vid midnatt och det tar ett tag innan man varvat ner efter en arbetsdag och känner sömnen i ögonen.

Igår var jag och tog vaccinet mot svininfluensan Inga biverkningar ännu, allt känns som vanligt förutom att det kliar i själva stick-såret. Men det är bara vänta och se om kroppen reagerar efter något dygn.

Nu ska jag ta en kopp kaffe  och sedan åka iväg och träna lite med Puma. Igår hade hon slitit sönder ett vadderat kuvert som damp ner i brevinkastet...i kuvertet låg ett fint armband med lädersnodd som Evve beställt....lädersnodden hade Puma smaskat upp och sedan spytt upp  på golvet. Jag kan lova att schäfertösen inte var så populär hos dottern igår

Men inte är det så lätt när roliga paket kommer nerdimpande i hallen  En ny lädersnodd är nu beställt men adresserat till hennes pappa istället......




Kommentarer
Postat av: evelina

Puma är ingen hund hon är ett massförstörelsevapen......

Det var ingen lädersnodd det var ett mocca-armband :''''''(

2009-11-24 @ 13:56:48
URL: http://www.nellan.se
Postat av: Catti

Åhh vad härligt med snö. Jag är sååå less på regnet så jag tar gärna lite snö av er nu :)

2009-11-25 @ 08:23:47
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Lena

Jasså, det föreställde ett mocca-armband det där som låg på hallgolvet i en klibbig hög...men nog är hon fiiin våran Puma ;)

2009-11-25 @ 10:42:39
Postat av: Ida

Lilla Puma.. vad hon hittar på =) kan ju gissa att de inte var lika kul för Evelina.

Tur eller otur kanske att vi har våran påstlåda ute... Hade ju varit bättre om Nemo tagit posten istället för Andrés skor =((

Han såg såå moloken ut en dag när jag kom hem (han är ju inte mycke ensam eftersom jag är föräldraledig, men behöver verkligen träna på de) så jag visste ju att nåt har han gjort.. tittade runt men hittade inget, så jag brydde mig inte så mycket. Morronen efteråt skulle jag sätta på André de lite större vinterskona som han får plats med sockar i.... hmmm.... dragkedjan var av på typ 5 sällen, och själva, ja vad heter de?, som man stänger dragkedjan me var nog i Nemos mage =( Tur att det inte är så ofta de händer... är första skona han tagit, men kanske inte de sista... leksaker däremot... där rensar han lite oftare ;)

Ha de!!!

Kram

2009-11-26 @ 09:26:57
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin och Dante

Jag har tänkt sätta munkorg på ungjämten...han har pippi på sockar...skulle ploca ur tvättkorgen..endast en av Ellinors ridsockar fanns där..ja ja den ligger väl kvar bland smutstvätten...nej..halva sockan låg under kökssoffan...dagen efter låg det en äcklig spyhög på hallgolvet inehåll...matrester och en halv socka..nåja tur att den kom upp och inte fastnade i tarmen.Det är rart med hund!!!

2009-11-26 @ 20:12:44
Postat av: Lena

Skorna här hemma har kommit lindrigt undan men hon bär gärna malligt runt på skorna några varv när man kommer hem...däremot är hon också galen i sockar...plockar både från smutsig och ren tvätt och sprider ut dom i lägenheten. Lämnar dom med egna tillverkade hål i...en pysslig dam med andra ord ;)

2009-11-28 @ 01:29:48
Postat av: Iza

Att kolla posten är ju det roligaste som finns. Jag brukar kampa med brevbäraren. Han på utsidan av dörren och jag på insidan... Jag vinner alltid

2009-12-01 @ 22:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0