Tungt

Det är verkligen tunga dagar nu...tankarna snurrar, ont i magen, ont i huvudet men mest ont i hjärteroten
Så himla orättvist mot Puma, en så sprudlande livsglad hund....
Puma busar på här som vanligt, förstår inte varför matte blöter ner hennes päls med tårar  

TACK ALLA för kommentarer i bloggen, sms, telefonsamtal, sällskap och tröstande ord. Livet blir lite väl hårt ibland, så hårt att man inte vet hur man ska klara av att gå ett steg till utan att det ska göra så förbaskat ont. Då är det skönt att ha sina vänner och familj runt omkring sig som man kan ventilera sina tankar med.

Som sagt visade HD-röntgen att Puma har dåliga höfter så framtidsplanerna i nuläget ser inte riktigt ut som jag printat ner dom förut. Jag kommer dock att ge henne en chans och köra på som vanligt med bruks och lydnad, Puma älskar att träna och vi får prova oss fram helt enkelt. Motions-träningen är jag ännu lite fundersam över men jag har fått lite tips och idéer hur jag kan lägga upp den. Det är så individuellt hur en hund reagerar, Puma är idag helt symptomfri men jag vet att hon kan bli dålig redan imorgon....

Liksom alla andra hundägare vet man aldrig hur lång tid man har tillsammans med sin hund, jag är dock idag medveten om att jag troligtvis inte har så lång tid som jag trodde med Puma. Men om det nu blir månader eller år ska jag försöka göra allt för att vi ska få en så bra tid vi bara kan tillsammans....



 Puma 9 veckor

 
Vad då kissat på golvet? Det måste ha varit någon annan...


En liten smuuula....


Visst får man två godisar när man hämtar två saker??



Härliga hund...


Puma (och Novas svans) idag på skogspromenaden.


Vila en stund med mumsigt ben...


 


Kommentarer
Postat av: Tina

Åhh, vilken vacker hund hon är! Beklagar det svåra beskedet du fått, det måste vara enormt jobbigt för dig. Skickar styrkekramar härifrån - ta hand om dig :)

2009-10-21 @ 05:33:44
Postat av: Malin

Jag skickar mångamånga kramar! Kan tänka mig det måste kännas så tråkigt. :( Men nu vet du ju om det och kan se till så hon får den rätta motionen! :) TÄNKER PÅ ER! KRAAM

2009-10-21 @ 20:25:24
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Catti

Neeeej vad tråkigt! Tänker på er!! Kramar

2009-10-21 @ 21:08:35
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Nina och grabbarna

Vad trist! :( Men det finns ju ingenting som säger att Pumisen inte kommer få ett långt och bra liv bara för att hon har dåliga höfter. Jag vet flera äldre hundar som lever ett aktivt liv trots E-höfter. Får de bara rätt träning så mår de finfint! :)

Hon kommer bli en superduktig bruks/lydnad/agilityvovve när hon blir stor! Go Puma!

2009-10-21 @ 22:12:01
Postat av: Nina och grabbarna

Vad trist! :( Men det finns ju ingenting som säger att Pumisen inte kommer få ett långt och bra liv bara för att hon har dåliga höfter. Jag vet flera äldre hundar som lever ett aktivt liv trots E-höfter. Får de bara rätt träning så mår de finfint! :)

Hon kommer bli en superduktig bruks/lydnad/agilityvovve när hon blir stor! Go Puma!

2009-10-21 @ 22:14:23
Postat av: Nina

oj då... ;)

2009-10-21 @ 22:15:30
Postat av: Maria

Men FY SÅ TRÅKIGT! Jag lider med dig, förstår om det känns tungt. Men du får försöka tänka positivt det är ju inte säkert att hon kommer känna av det och nu vet du ju om det och kan anpassa efter det.

Kramar från oss

2009-10-22 @ 07:23:01
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Michaela

Åh de är så tråkigt att höra att en hund med så mycket potensial och vilja kommer kanske bli så begränsad i framtiden. Jag beklagar verkligen. Tänker på er! kram!

2009-10-22 @ 14:08:05
URL: http://www.silverkullen.webb.se
Postat av: Carina & Co

Åååh NEJ! Det var verkligen tråkigt, vi får väl hoppas att hon ska få vara smärtfri många år. Jag vet hur det känns när man får såna bedrövliga besked. Trist när det händer även om vi vet att det KAN hända...

2009-10-23 @ 11:47:05
URL: http://go-fullspeed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0