Höstdag

Dagarna går och det börjar kännas lite bättre...Ont gör det i hjärtat och jag har stort behov av att sova. Och en o annan tår kommer det ibland. Har mer muskelvärk än vanligt men jag vet ju vad det beror på så jag tar dagsformen som den kommer.

Pumas fina tävlingsresultat har naturligtvis lagt sig som balsam i själen. Tack alla för era grattisar jag fått

Jag har dock hoppat av utbildningen jag skulle gå nästa vecka TFU-G (Total-Försvars-Utbildning-Grunder) i Boden. Hundvakt hade jag fixat (tack Siv för att du ville ställa upp) men känner man sig som en urvriden disktrasa  är det ingen idé att man ens låtsas... Motivationen finns inte där och det är bara att gilla läget som det känns just nu.

Ska iallafall fortsätta bev-träningen med Puma eftersom det är så himla bra träning för henne  Och motivationen kanske kommer tillbaka, hon är ju trots allt bara 1,5 år!

I veckan har jag tränat lydnad med Puma. Det är så himla skönt att komma ut en sväng på dagen och så roligt att träna med andra!
Idag var det dock så blåsigt på kvällen, rena höststormen!! Vi skulle köra skott-träning på klubben  med Puma och Triton, bl a budföring med skott. Det funkade jättebra, ingen av dom reagerade på skotten även om dom istället hittade på annat jäkelskap....
Nåväl ett gott skratt fick man och nästa gång ska vi köra störningsfritt!! (kan tillägga att det var lite väl mycket rörelser runt omkring oss och i blåsten flög det dessutom både löv och koner)

Här kommer några kort som Evelina fotade i Jokkmokk

 
 Kolla en buse, matte!

 
 Full fart i budföringen!

 
 Duktig Puma.


Platsliggning.


Lycklig Puma i apporteringen.


Pumas pappa Poker med Gun
i Lägre klass.


Kolla vilken härlig kryp-stil!





Nova hade mycket att hålla koll på!

Imorgon får man hoppas att det inte blåser lika mycket som idag
Annars tycker jag hösten är en fin årstid med alla härliga färger så ett och annat kort lär jag väl fota innan snön kommer....


Kommentarer
Postat av: Barbro

GRATTIS till uppf. till lägre klass med Puma vad ni var duktiga, måste okså beklaga soren eft. Nelly, det är alltid jobbigt att tappa en kamrat. Kram Barbro

2009-09-10 @ 21:03:33
URL: http://jebas.com
Postat av: Annika

Oj så fina bilder o duktiga ni är.

Jag hoppas motivationen kommer tillbaka

men sorgen måste få ta sin tid såklart.

Hon kommer alltid finnas i era hjärtan.

Så fina smil:) du hittar knycker den med

blåsten ja har verkligen stormat i veckan.

Ha det gött //Annika

2009-09-12 @ 15:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0