21 februari,födelsedag igen!

Idag fyller min son 16 år GRATTIS JONTE
 
Eftersom han spelat hockey hela helgen i Piteå så kommer han sent hem ikväll så tårtan ska vi äta imorgon istället  

I helgen har det varit kallt igen  bara korta promenader med hundarna.
Mest har man kurat i soffan och tittat OS  Vilka härliga framgångar svenskarna har haft!!

I torsdags när jag var ute på promenad med hundarna fastnade en pinne uppe i gommen på Nova...  en seg grankvist satt fastkilad från ena kindtanden till den andra kindtanden på motsatta sida, likt ett hästbetsel.

Nova som annars vill försöka klara av allt på egen hand fick panik och grävde förtvivlat med framtassen inne i munnen. Jag hann bli riktigt rädd, lät som om hon försökte hosta upp något från halsen som satt fast...
Tillslut hoppade hon upp mot mig och jag pratade lugnande med henne  medans jag kikade in i munnen och fick syn på kvisten. Oj vad den satt hårt, lyckades till slut knäcka av den på mitten....

Lite småsår i tandköttet, annars såg allt bra ut men ont hade hon säkert i munnen eftersom hon inte ville ha något godis när vi kom fram till bilen. 


 Nova leker i snön


Fullt ös av en schäfertös

Det var allt för denna gång, kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0