Välkommen 2010





God fortsättning på det nya året önskar jag alla mina bloggläsare!!

2009 har varit ett riktigt tufft och jobbigt år för mig som jag med lättnad lämnar bakom mig. Många människor i min närhet som jag håller av och som betyder mycket för mig har varit dåliga i hälsan.

Vår älskade hund Nelly  som somnade in i augusti...så stort tomrum hon lämnade efter sig. Ännu kan jag "se" henne ligga i hallen när jag låser upp ytterdörren.

Vår busiga schäfertös Puma som fick så dåligt resultat på höft-röntgen. Ja många tårar har det kommit där också... 

Stora som små bekymmer har det dykt upp i en strid ström, ständigt uppförsbacke... vilket har gjort att jag känt mig totalt slut. Har nog inte haft så här stort sömnbehov sen jag var i tonåren

Men så skönt att man har sina föräldrar och vänner runt omkring sig..som alltid finns där  Som stöttar en när det är tungt och som glädjs med en när det går bra. Som ger en spark i baken när det behövs..

Nytt år, nya möjligheter och nya planer...allt hann jag inte med som jag planerat förra året med Puma men jag är väldigt nöjd över det som vi pysslade med. Jag hade tänkt prova på så mycket som möjligt med Puma för att se vad som kändes roligt och det gjorde vi... Vi tränade spår, bruks, lydnad och sök. Och vi gjorde ett inträdesprov till försvarsmaktshund som Puma klarade.
Evelina tränade och debuterade på tävlingsbanan i agility med Puma.Med sin charmiga stil blev Puma en publikfavorit där hon med sin glädje studsade obekymrat fram på banan

Mitt stora mål för säsongen var att för första gången kliva in på en lydnadsplan och tävla. Det gjorde jag och Puma i bruks och det gick superbra  Klassvinst och uppflytt, vilken duktig schäfertös jag har Men så hade vi ju stöd och uppbackning av Evelina och Siv  på tävlingen..

Mitt mål i år är att debutera och tävla i lydnad med Puma. Sen tar vi allt som det kommer, huvudsaken är att vi har roligt  Mycket bruks och spår ska vi också köra så då får vi se hur långt vi kommer. Men jag hoppas att vi har chans att tävla där också.

Mitt mål för morgondagen är att städa här hemma....


 Älskad o saknad kompis



 


Kommentarer
Postat av: Siv å Pärra

God fortsättning!!! Vilken fin bild på Nellan, tår i ögat...

2010-01-02 @ 11:26:08
URL: http://nemarsparran.hundsida.se
Postat av: Monica, Micke och Sara

Nytt år och nya upplevelser - med förhoppning om många och fina träningstimmar tillsammans - vi syns och hörs!!



Mycket härlig bild på Nelly!

2010-01-02 @ 12:33:41
Postat av: Annika

Gott nytt år önskar dej ett fantastiskt 2010

jag hoppas du får ett riktigt bra år.

Kram Annika

2010-01-03 @ 11:45:38
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Tina & Lillebror

Hej Lena!



Tack för dina fina ord på min blogg - och tack detsamma! Nu blir det nytt år, nya tag, nya mål och som jag skrev ett nytt kapitel i livet. Skönt för min del att det sammanfaller med årsbyte :) 2009 är historia och vi får välja precis själv vad vi vill ta med oss in i framtiden - som minne - eller hur?! Det är skönt!



Hoppas du fortsätter följa min kamp framåt - jag läser här ofta man det är inte ofta tyvärr som jag orkar skriva - kanske det blir bättre nu när hälsan blir bättre :)



Massor av nyårskramar

Tina & Lillebror

2010-01-03 @ 14:46:49
URL: http://robertsdotter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0