Äntligen semester

Veckan som gått har varit stressig  Tränat med Puma varje förmiddag, fokuserat på platsliggningen och det har fungerat jättebra. Även övrig lydnad har gått bra så vi har haft riktigt skoj på plan  Sen stressat iväg på jobbet på 10 timmars skift, ibland har jag inte ens hunnit göra någon matlåda att ta med...då är det bra med ett gäng nudlar i skafferiet... Eftersom våran dammsugare drog sista sucken  för några dagar sedan har hårbollarna vuxit sig stora i skrymslen och vrån, så man har lite snabbt sopat ihop det värsta  
Tog mig tid igår att kika på en ny dammsugare så nästa vecka, då när jag har semester  ska jag i lugn och ro kika runt lite och köpa en ny snabeldrake....

Så till helgens aktiviteter... två dagars lydnadstävling på hemmaplan

Vi börjar med fredagens tävling:

 
Platsliggning på gång...

 


En malinois närmast Pumas vänstra sida
börjar rulla runt och jag får hjärtklappning. Den beger sig till
slut till sin matte.


Även Iza trippar tillbaka till M-L...


Men schäfertösen ligger kvar...


Lycklig matte återvänder till sin hund


Lycklig Puma vill också hälsa på domaren
Lennart Hagstedt.


Ja ja kolla mina tänder då


Puma under inkallning.


Duktig tjej

Lydnaden flöt på riktigt bra och vi hade roligt ute på tävlingsplanen
Helhetsintrycket fick vi en 9:a på, domaren tyckte att vi hade mycket bra samarbete.
Vi skrapade ihop 188 poäng och ett första pris



Så var det dags för lördagens tävling.
Eftersom jag visste att vi hade chans till ett Lp1 var jag lite extra nervös på morgonen
när jag klev upp


Dags för platsliggning...

Det var sju hundar som tävlade idag och Puma låg som nr 3. När vi gick ifrån hundarna och skulle precis stanna och vända hörde jag någon ropa till  Jag vänder mig om och ser hur malinoisen jagar Iza tätt följd av Tindra och....Puma
Alltså rejsar dom första fyra hundarna runt på plan och efter det att jag vrålat stanna till Puma får jag fast henne. Besviken och arg går jag av plan med Puma och bestämmer mig för att bryta tävlingen, kändes så tungt när man lagt ner så mycket träning på detta moment och nu får man börja om på nytt igen

Men så stötte jag på Monika Lindström och med uppmuntrande ord och peppning  fick hon mig att tänka om...så jag värmde upp Puma och när jag klev in på lydnadsplanen hade all besvikelse runnit av mig

Kände att Puma var med mig och det kändes riktigt kul att tävla. Lydnaden gick kanonbra och jag är supernöjd  Vi lyckades skrapa ihop 145 poäng och med tanke på att 30 poäng ramlade bort på grund av platsliggningen så är jag mer än nöjd över det vi lyckades prestera!


Hopp över hinder...


Duktig tös

Efter tävlingen lade jag, Anna och malinois ägaren en ny platsliggning tillsammans med våra hundar och nu låg hundarna som tända ljus. Skönt att avsluta på detta sätt.


Nu är det bara att ladda om till nästa tävling i augusti och till veckan ska jag verkligen ladda mina batterier för då har jag en veckas semester 

 
Duktiga Puma
Lördagens resultat
188 poäng, 1:a pris och en 2:a placering.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är så jäkla duktiga! Ett stort Grattis till er från oss!

2010-07-10 @ 20:22:16
Postat av: Monica Micke och Sara

Håller med föregående inlägg - ni är så jätteduktiga och det ni gjorde på Lördagen var riktigt outstanding - såååå kul att se er och jag var jätteimpad.....:)



Ni kommer att bli "farliga" på lydnadsplanen...:)

2010-07-10 @ 20:52:48
Postat av: Emma

Grattis! Synd att det blev tokigt på dagens platsliggning, men nästa gång tar ni lp :)

2010-07-11 @ 14:01:52
URL: http://emki.se
Postat av: Malin & Nessa

Åh, Vad kul!! GRATTIS till fint resultat! /Malin Och Nessa.

2010-07-11 @ 17:33:59
Postat av: Anna-Karin och Dante

Håller med...ni är DUKTIGA du och Puman...GRATTIS!!! till toppen poäng...

2010-07-11 @ 22:47:21
Postat av: Annika m grabbar

Grattis ni är så duktiga ihop, var stolt över

din fina tjej.Nåt kul måste man få ha de känner

säkert oxå press på sig.Lycka till i aug håller

tummar o tassar för er.Annika m grabbar

2010-07-12 @ 19:56:20
URL: http://mampaankans.blogg.se/
Postat av: Maria

WOW grattis till första pris och fina poäng. Hade velat se er. Synd på lördagens platsliggning men det är bara att köra hårt på nästa tävling. tänkte komma och kidnappa Nova någon dag för lite träning när hon slutat löpa.

2010-07-15 @ 10:14:02
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0